נשיא באיירן מינכן נשלח ל-3.5 שנות מאסר בגין העלמת מס

עונש כבד במיוחד לאולי הנס, שהודה בניהול חשבון בנק סודי בשווייץ והעלמת מס בשווי כולל של 27.2 מיליון אירו

נשיא באיירן מינכן, אולי הנס, הורשע בהעלמת מס חמורה בגרמניה, והיום (ה') נפסק נגדו גזר דין קשה במיוחד: 3.5 שנות מאסר. הנס, 62, הודה כי התחמק מתשלומי מס בגובה 27.2 מיליון אירו באמצעות חשבון בנק סודי שניהל בשווייץ, עליו לא דיווח לרשויות.

התובע הפדרלי בתיק, אחים וון אנגל, כינה אותו "מקרה חמור ונדיר ביותר של התחמקות מתשלום מס". בריאיון שהעניק בשנה שעברה, הסביר הנס את מעשיו לשבועון "די צייט": "זה היה כסף משחק, שאיתו שנים ארוכות הימרתי בבורסה, הייתי מכור ל'קיק'... אני מתנצל ומצר על הכל, זו היתה טעות נוראית". עסקיו הפרטיים של הנס כוללים מפעל נקניקיות מצליח.

הנס הודיע כי לא יערער על ההחלטה, ועל התפטרותו מהתפקיד בבאיירן מינכן.

התיק של הנס עורר סערה ציבורית גדולה בגרמניה, בשל הפרופיל הציבורי הגבוה שלו. בהזדמנות אחת, אפילו הקנצלרית אנגלה מרקל הביעה את אכזבתה מהתנהלותו של נשיא באיירן. ככדורגלן פעיל, זכה הנס עם נבחרת מערב גרמניה במונדיאל 1974, ובטורניר היורו ב-1972. מיד לאחר פרישתו מכדורגל בסוף שנות ה-70, הוא הצטרף להנהלת באיירן מינכן, שתחתיו המריאה למעלה והפכה לאחת מאימפריות הכדורגל הגדולות ביותר בעולם. בעונה הקודמת (2012/13), המוצלחת ביותר בתולדותיה - זכתה הקבוצה בכל התארים האפשריים (אליפות גרמניה, גביע גרמניה ובליגת האלופות).

כלכלית, רושמת באיירן כבר למעלה מ-20 שנים רצופות רווחים תפעוליים, באופן נדיר וחסר תקדים בעולם העסקי הבלתי יציב של הכדורגל. אשתקד רשמה הקבוצה הכנסות בסך 431 מיליון אירו - שלישית באירופה מבחינה זו, אחרי ריאל מדריד וברצלונה הספרדיות. הכנסותיה המסחריות (מספונסרים, נותני חסות שונים ומפרסמים) היא הגבוהה ביותר באירופה.

הבעלות על באיירן מינכן מתחלקת בין ענקית השירותים הפיננסיים אליאנץ (8.33%), חברת הלבשת הספורט אדידס (8.33%), חברת הרכב אאודי (8.33%) - וקרוב ל-220 אלף "חברי מועדון", שמחזיקים ב-75% הנותרים.