השערוריה בטלדור: תנאים מגבילים על שני מנהלים בכירים

השניים, מירב גת ויוסף פחימה, חשודים שגרמו להצגת נתונים כוזבים בדוחות הכספיים של החברה לשנים 2007 עד לרבעון השלישי של 2013

שני מנהלים בכירים בחברת טלדור נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים על ידי בית המשפט, לבקשת הרשות לניירות ערך. השניים, מירב גת ויוסף פחימה, חשודים שגרמו להצגת נתונים כוזבים בדוחות הכספיים של החברה לשנים 2007 עד לרבעון השלישי של 2013, "באמצעות יצירת שינויים שיטתית ומתמשכת בערך המלאי של חטיבת השירותים בטלדור ובסעיפים נוספים בדוחות הכספיים".

גת שימשה בתקופה זו בתפקיד מנהלת הכספים של חטיבת השירותים המנוהלים בטלדור ופחימה כיהן בתפקיד מנהל חטיבת השירותים המנוהלים והיה מנהלה הישיר של גת.

על פי החשד מעשיהם של גת ופחימה גרמו לטעויות בדוחות הכספיים של טלדור בהיקף של כ-49 מיליון שקל.

בקשת הרשות אומנם מפרטת בהרחבה את החשדות אך לא מתייחסת כלל למוטיבציה לביצוע העבירות. בבקשה ישנה רק רמיזה למה שיכול להוות את הסיבה שמאחורי הקלעים: "שינוי הנתונים היווה בסיס לתגמול מנהלי החברה אשר פחימה נמנה עימם, וכן אף גת תוגמלה בהתאם". במילים אחרות, ברשות חושדים כי "המשחק" בנתוני החברה איפשר לפחימה, ובעקיפין אף לגת, לשפר את רמת ההשתכרות שלהם.

הם חשודים בביצוע של שורת עבירות: פרט מטעה בכוונה להטעות משקיע סביר, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות מנהלים ועובדים בתאגיד.

טלדור פרסמה בשבוע שעבר את המסקנות הראשונות מהשערורייה החשבונאית שהסעירה את החברה בשבועות האחרונים. פחימה, כך דיווחה טלדור, פוטר ממשרתו "על רקע הליקויים המהותיים שהתגלו בפעילותה של חטיבת שירותים מנוהלים". הפיטורים נכנסו לתוקף בשבוע שעבר לאחר כהונה בת 8 שנים בתפקיד. מלבד פחימה איבדה את משרתה גם גת.

פחימה עבד בטלדור משנת 1994, ועל פי הדוחות לסיום 2012, הוא היה אחד מחמשת בעלי השכר הגבוה בחברה, עם שכר בעלות של 768 אלף שקל בשנה.