מדד אמון הצרכנים: ציפיות משקי הבית מוגבלות - הזהירות התקציבית בהתאם

מבחינה טכנית מדד אמון הצרכנים של גלובס מצביע על התרחבות מתונה בלבד של הצריכה הפרטית בחודשים הקרובים ■ לקריאת הניתוח המלא

לפני שבוע חגג שר האוצר, יאיר לפיד, את אישורו הסופי של חוק "שיוויון בנטל"; לפיד היה מיטיב לעשות לו התפנה לבחון את האופן שבו מתייחסים אזרחי ישראל למשק, ולעתידם הכלכלי. אין מונח אחר לתיאור תחושת מרבית הישראלים חוץ מ"ציפיות מוגבלות" כלפי העתיד, ואפילו פסימיות מסוימת.

מבחינה טכנית מדד אמון הצרכנים של גלובס מצביע על התרחבות מתונה בלבד של הצריכה הפרטית בחודשים הקרובים. ואין בכך משום הפתעה כאשר הציפיות מוגבלות, משקי הבית מתרגמים את ההערכות הפסימיות שלהם לזהירות בכל הקשור לתכנון התקציב שלהם.

בפברואר עלה אומנם מדד האמון ב-4.6 נקודות ל-73.8 נקודות (1996 = 100 נקודות), אחרי שירד ב-1.6 נקודות בינואר, אך הוא עדיין נמוך בכמעט 7 נקודות בהשוואה לרמתו באוקטובר 2013.

לקריאת הניתוח המלא