ביה"ד אישר להנהלת הדואר להתקדם בצעדי החירום

במקביל דרש בית הדין לעבודה בחיפה לא לפגוע בשעות הנוספות של העובדים שאותם התכוונה ההנהלה לבטל ■ העובדים טוענים שעשרות מיליוני שקלים שההנהלה משכה לאחרונה מבנק יהב, יספיק עד לקבלת המלצות ועדה שהוקמה

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נתן אישור להנהלת דואר ישראל להמשיך במימוש צעדי החירום, אך סייג זאת בכמה תנאים. במקביל קרא בית הדין האזורי להנהלה ולעובדים להמשיך במו"מ ביניהם.

בדיון שנערך היום (א') קבע בית הדין שלעניין השעות הנוספות שההנהלה רצתה שיבוטלו לעובדים, הרי שבזה הוא לא מאפשר לפגוע. בכל יתר הנושאים כאמור נתן בית הדין אור ירוק להנהלה אך סייג זאת בכך שלמרות שהיא רשאית להמשיך בצעדי החירום היא צריכה להמשיך ולהידבר עם העובדים לעניין מכסות העובדים בסניפים.

בכך מביע בית הדין הבנה למצבה העגום של החברה, שיוצגה על ידי עו"ד דפנה שמואלביץ, ומבין את חשיבות צעדי ההתייעלות כמו פיטורי 130 עובדים ארעיים, אך מבקש שהנושא יבוא על פתרונו בתיאום עם ההנהלה.

העובדים טוענים שעשרות מיליוני שקלים שההנהלה משכה לאחרונה מבנק יהב - סכום ששימש כערבות כנגד הלוואות שלקחו העובדים, סכום זה יספיק עד לקבלת המלצות ועדה שהוקמה על מנת להסדיר את כללי התחרות בענף הדואר ולהביא לכך שהחברה תוכל לחזור למתווה של רווחיות.

העובדים טוענים שאין דחיפות בפיטורים ובצעדי החירום וניתן להמשיך ולחכות עוד קצת על מנת להסדיר את מצב החברה לטווח ארוך וכן להגיע להבנות מולם לגבי הפיטורים והקיצוצים שצפויים. נדמה כי בית הדין בהחלטתו נוטה להעדיף את עמדת ההנהלה שסבורה שאסור לה לחכות ועליה לנקוט בצעדים מיידיים על מנת לעצור את הדימום בחברה.