אפשר להפסיק לשלם? עובדי חח"י הפסיקו הגבייה והניתוק

(עדכון) - יו"ר ועד עובדי חברת חשמל מיקו צרפתי אמר כי "אנו מסירים כפפות ומתחילים לפעול" - והפעולות אכן החלו ■ גורם בוועד עובדי חברת חשמל ל"גלובס": "החלטנו לתת לציבור מתנה לקראת חג הפסח"

"אנו מסירים כפפות ומתחילים לפעול", הכריז היום (ד') יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, בפני מאות מתכנסים, נציגי הדרג הניהולי בחברה. "שיתפנו פעולה באופן מלא עם הדיונים על הרפורמה, הסכמנו לויתורים כואבים במטרה לסגור את כל הסוגיות בהסכמה הדדית, אך כנראה שלגורמים מסוימים זה לא מספיק".

וכשצרפתי מבטיח, צרפתי מקיים - ל"גלובס" נודע כי עובדי חברת החשמל יפסיקו את הליכי הגבייה מלקוחות, וכן את פעולות ניתוק צרכני. גורם בוועד עובדי חברת חשמל אמר ל"גלובס" כי "החלטנו לתת לציבור מתנה לקראת חג הפסח".

בהמשך דבריו הדגיש צרפתי: "אנו לא מסכימים עם חלק מהחלטות ועדת ההיגוי ובכל זאת התגמשנו, אך למזלנו, הממונה על השכר באוצר הצליח לעכב ולמעשה לטרפד לפי שעה את הרפורמה בחברה. בשורה התחתונה: בכל פעם שניסו לסגור את הרפורמה מעל ראשנו זה נמנע".

בעניין הרפורמה עצמה אמר צרפתי: "אם המדינה רוצה לפתור את בעיית משק החשמל ולסיים את המו"מ על הרפורמה על הצד הטוב ביותר אנחנו כאן. אחרת, כל שנותר לנו הוא להילחם על הבית עד הסוף".

לגבי הסיבות למצבה הפיננסי של החברה אמר צרפתי: "מי שדרדר את מצבה של חברת החשמל זה לא העובדים המסורים והמקצועיים, אלא האוצר, רשות החשמל והממשלה לדורותיה".

"חשוב להבין", הוסיף צרפתי, "גם אם יפטרו את כל עובדי חברת החשמל, לא יחסכו בכך את גירעונות החברה. אנחנו, העובדים, בעד תחרות במשק החשמל ואף קיבלנו החלטה לפעול למען רפורמה מוסכמת עם המדינה. הצרה היא שמדיניות הרגולטורים היא להעמיס על חברת החשמל מה שיותר, כדי שהיצרנים הפרטיים יוכלו לבסס את מעמדם על הגב הפיננסי של חברת החשמל ועל גבו של הציבור. האינטרס שלנו בחברת החשמל הוא אינטרס לאומי. מנגד, היצרנים הפרטיים, רואים רק את שורת הרווח ואת בעלי המניות.

"דירקטוריון החברה התרשל בתפקידו ונכנע ללחצים בכדי לרצות את הגורמים שמינו אותם לתפקיד. ככה אי אפשר לנהל חברה משמעותית וחשובה במשק".

בהמשך לכך התייחס צרפתי גם לנושא גזירות המנכ"ל: "דווקא בעיתוי הזה, הוציא מנכ"ל החברה החלטה אומללה שגורמת לנו כעת להילחם גם בתוך הבית. המנכ"ל מפנה חיצים אל העובדים, בהם התגאה מאוד לאחרונה. צעדים חד צדדיים יובילו להתנהלות זהה בצד השני.

"אם מישהו חושב שנפגע בציבור, שישכח מזה מהר", הוסיף צרפתי. "הציבור הוא בן ברית שלנו גם אם מנסים להסית אותו נגד אלפי משפחות עובדים שחטאם היחיד הוא שאינם מרוויחים שכר מינימום. את הנזק שגרמו לציבור במשק המים מנסים כעת לעשות במשק החשמל. יש גורמים שנבחרו על ידי הציבור אבל הדאגה שלהם היא קודם כל לשורת הרווח של אנשי עסקים".