פרשת הרפז: הוארך מעצרם של אבי בניהו וארז וינר

הרפז תושאל בגין חשד לביצוע עבירות של שיבוש הליכי חקירה, זיוף, פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לביצוע פשע ■ גם שליש הרמטכ"ל לשעבר וינר ודובר צה"ל לשעבר בניהו נחקרו באזהרה ■ הוארך מעצרם ביום אחד

התפתחויות דרמטיות בפרשת אשכנזי-הרפז: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ד') את מעצרם של תא"ל (במיל') אבי בניהו, ואל"מ (לשעבר) ארז וינר עד מחר (ה') בשעה 20:00 בערב, וזאת בהסכמה עם סנגוריהם. השניים נעצרו הבוקר (ד') בחשד לביצוע סדרת עבירות, במסגרת חקירת המשטרה בפרשת הרפז-אשכנזי. צו איסור פרסום גורף שהוטל על חקירת המשטרה הוסר ברובו על ידי בית המשפט, לבקשת המשטרה וכלי תקשורת.

בניהו, לשעבר דובר צה"ל ויועץ תקשורת עצמאי בהווה, חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה, גניבה בידי מורשה וגילוי בהפרת חובה.

על פי החשד שחוקרת המשטרה, בניהו פעל ביחד עם אחרים לאיסוף והפצת חומר מכפיש על אנשי צבא ופוליטיקאים, וזאת תוך ביצוע שורת עבירות, לרבות השמדת ראיות, ושיבוש מהלכי משפט. מדובר באיסוף חומר על שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ועל המועמד לתפקיד הרמטכ"ל, אלוף (מיל') יואב גלנט. עוד נחשד בניהו כי החזיק שלא כדין חומרים מסווגים ברמת "סודי", "סודי ביותר" ואף מעבר לכך, והעביר לידיעת גורם לא מוסמך חומרים מסווגים ברמת "סודי ביותר". בבקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט צוין כי בניהו "הוכיח במעשיו כי הוא מסוכן לשלום הציבור".

וינר, שהיה עוזרו האישי של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, פגיעה בפרטיות, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים, השמדת ראיה וגילוי בהפרת חובה. אתמול (ג') נעצר בפרשה זו ארז וינר, ובתום חקירתו הוא שוחרר בתנאי מגבילים למעצר בית בן 10 ימים, ונאסר עליו ליצור קשר עם איש מהמעורבים בפרשה. המשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצרם של בניהו ווינר בחמישה ימים לצורך המשך החקירה, ואולם במהלך הדיון סוכם בין הצדדים, בהמלצת השופט מנחם מזרחי, כי הם ייעצרו עד מחר בערב, ואם המשטרה תבקש להאריך את מעצרם הלאה, הם יובאו שוב לדיון בבית המשפט.

במהלך הדיון בהארכת המעצר אמר בניהו לשופט: "אני אדם שמתקשה לשמוע שהוא סכנה לביטחון הציבור. למעלה משני עשורים נמצאתי ראוי על-ידי ראשי המדינה להיות בתפקידים רגישים ביותר. את רוב שנות חיי הבוגרים הקדשתי לביטחון הציבור, גם בצמרת הכי גבוהה. אני עומד כאן כחלק מפרשה שהייתי מעורב בה בעל כורחי, השתדלתי לעשות את התפקיד בצד הטוב ביותר. אני אדם שומר חוק. אני מתחייב לשתף פעולה עם כל חקירות המשטרה. לא שיבשתי שום דבר ביודעין ואני מבקש להתחשב בכך שאני היום מוצא פרנסתי בשוק הפרטי, בעוד שכולם מסתכלים באינטרנט. אינני עבריין ולא בן עבריין".

מטעמו של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי נמסר בעקבות מעצרם כי "אשכנזי אינו מצוי בפרטי החקירה, אך ידוע לו היטב כי תא"ל בניהו ואל"מ וינר מילאו את תפקידיהם כקצינים מעולים, ישרים ושומרי חוק. לכן, אשכנזי משוכנע כי החקירה תסתיים בלא כלום".