מבחן דרכים: אופנוע איטלקי לא סלחן ולא צפוי, שנולד לרגש

mv agusta brutale 800m הוא אופנוע עם טמפרמנט, מהנה, מרגש והיפראקטיבי שיגרום למי שירכוש אותו לקום מוקדם בבוקר לעבודה לפני כולם רק כדי לטפס עליו שוב

לא צריך להיות חובב אופנועים מושבע בכדי להעריך את יצירת האומנות הזו. ב-mv agusta brutale 800 יש משהו שכובש את העין, מכול זווית שמביטים בו. בין אם מדובר בשלדת הצינורות, או שלישית האגזוזים ספיטפייר סטייל שכובשת את הצופה מהשנייה הראשונה.

מצד שני, כשמתקרבים קצת, מגלים דברים מוזרים שמעלים כמה תהיות באשר לעיצוב ולבחירת המנגנונים באופנוע. למשל, קלאץ' עם כבל ולא קלאץ' הידראולי המקובל בדגמים מודרניים, או חלק מהחיפויים - פשוטים על גבול האיזולירבנד. בכל מקרה, מדובר ביצירה איטלקית משובבת עין, ובאחד מאופנועי הסטריט פייטר נייקד היפים בשוק ללא ספק.

mv agusta brutale 800 הוא מסוג האופנועים שמחייב את היושב עליו להיות רוכב טוב יותר. הוא לא סלחן, לא בא להחמיא לרוכב, לא צפוי בהתנהגות שלו ולא יחשוש להשליך אתכם מעליו כמו שור זועם, עובדה שהופכת את הרכיבה עליו לחוויה מרגשת וממכרת. ידית הגז רגישה ביותר, ולכן קשה לתיקשור. כל תנועה, גם העדינה ביותר, מעוררת את מנוע הטריפל על 128 הסוסים שלו ושולחת את הגלגל הקדמי להיאבק בכוח המשיכה.

ישיבה על החיה האיטלקית מגלה מערכת מתלים חדשה לחלוטין מזו של הדור הקודם, והעובדה שהמושב זוכה לריפוד דליל הופכים את האופנוע לקשיח כמו סלע גרניט. למרות שהמתלים מתכוונים לשמונה רמות שיכוך, עדיין כל אבן ובור הורגשו היטב בעמוד השדרה. נוסיף את העובדה שמדובר בבסיס גלגלים קצר מאוד, 1.38 מ' בלבד, וזווית צידוד כידון קטנטנה, ונקבל אופנוע שסובל בעיר, אך מחוצה לה צולל אחוז דיבוק לכל פנייה לה הוא נדרש, כמו שד טזמני על סטרואידים.

תנוחת הישיבה על האופנוע סופר קרבית ומעמיסה על שורש כף היד, על השכמות ועל הגב בגלל בלמי ברמבו נשכנים ורגישים (מדי) מתוצרת איטליה. מערכת הקוויק שיפט שמגיעה בו כסטנדרט (בניגוד למשכך היגוי ו-ABS), הופכת את העברת ההילוכים לזריזה ביותר. כל העלאת הילוך מרגישה כמו בעיטה של סוס פרא, וגם מי שמעדיף את גרסת האולד סקול, גז-קלאץ'-הילוך, עשוי להתלהב מהפטנט הזה.

הברוטאלה הוא לא אופנוע שימושי ליום-יום, אבל אם היינו קונים רק שימושי, כנראה שעל כבישי ישראל היו ארבעה דגמי מכוניות, שלושה סוגי קטנועים ואת השעה היה מראה לנו שעון שעולה 40 שקל. הברוטאלה במקרה הטוב יתאים לאחד מהכבישים המהירים, אבל ודאי שלא לשיטוט בעיר. מצד שני הוא אופנוע עם טמפרמנט, מהנה, מרגש והיפראקטיבי שיגרום למי שירכוש אותו לקום מוקדם בבוקר לעבודה לפני כולם רק כדי לטפס עליו שוב.

מחיר: עם מערכת ABS - 109,900 שקל, בלי מערכת ABS - 98,900 שקל.