נתניהו מסמן המטרה הבאה: "אתערב גם במחירי המזון"

רה"מ, רגע לפני הישיבה הדרמטית של קבינט הדיור: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי במטרה להוריד את מחירי הדירות" ■ "אנחנו רוצים תחרות ומחירים נמוכים יותר. אנחנו רוצים שינוי מגמה הן בשוק הדיור והן בשוק המזון"

כמה שעות לפני כינוס קבינט הדיור שצפוי לאשר שתי תוכניות להפחתת מחירים בשוק הנדל"ן, מסמן ראש הממשלה את המטרה הבאה: הפחתה במחירי המזון. ביום עיון של סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, הצהיר נתניהו כי יתערב גם בתחום מחירי המזון כפי שעשה בתחום הנדל"ן.

"אנחנו עושים היום צעד משמעותי במטרה להוריד את מחירי הדירות. אנחנו נקבע מחירי תקרה לפרויקטים ואנחנו נמכור קרקעות לקבלנים במחיר נמוך יותר בתנאי שהם יתחייבו למחיר שבו הם ימכרו את הדירה לאזרחים", אמר נתניהו.

רה"מ הוסיף כי "אני יודע שיש עוד צעדים שאנחנו מתכננים לעשות להורדת יותר המחיה. אני מתכוון להתערב גם בנושא מחירי המזון. אנחנו רוצים תחרות ומחירים נמוכים יותר. אנחנו רוצים שינוי מגמה הן בשוק הדיור והן בשוק המזון".

כזכור, אתמול בשעות הערב הגיעו שרי השיכון והאוצר להסכמה בתיווך מנכ"ל משרד ראש הממשלה בנוגע לתוכנית מחיר מטרה. היום בקבינט הדיור עומדת לעלות הצעת מחליטים שקובעת כי התוכנית תאומץ על ידי קבינט הדיור ותוך 20 יום ייקבעו הכללים ליישומה. את הקווים המנחים לתוכנית יקבע צוות שבראשו יעמוד שר האוצר יאיר לפיד ובו יהיו חברים גם שר השיכון אורי אריאל, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מנהל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן ונציג היועץ המשפטי לממשלה.