שכר בכירי משרד החוץ נחשף: עד 65 אלף שקל לשגריר בחו"ל

רבע מהשגרירים מרוויחים מעל 25 אלף שקל בחודש ■ הוועד: "מרוויחים 9,000 שקל אחרי 10 שנות ותק"

רמות השכר של בכירי משרד החוץ נחשפות: בעוד ועד עובדי משרד החוץ השבית היום (ב') את כל השגרירויות בעולם במחאה על שכרם הנמוך, לטענתם, מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" עולה, כי 42% מעובדי משרד החוץ משתכרים מעל 20 אלף שקל בחודש כשהם בארץ. שכרם של דיפלומטים בשירות המדינה בזמן שליחות בחו"ל עשוי להגיע אפילו עד ל-65 אלף שקל. כך למשל, מנתוני הממונה על השכר במשרד האוצר עולה, כי בברלין נהנה ראש הנציגות משכר של 65,828 שקל בחודש, וכן מדירת שרד ורכב מסוג אאודי A6. שגריר ישראל בבריסל מרוויח 63,914 שקל ובנוסף דירת שרד וכן רכב מסוג אאודי A6.

באגף השכר באוצר הודפים את טענות עובדי משרד החוץ הדורשים עדכון שכר, ואומרים כי רק לפני שנתיים וחצי עודכן הסכם השכר של העובדים ב-20%. לטענת האוצר, שכרם הממוצע של הדיפלומטים בעת שירותם בישראל עומד על 21 אלף שקל בחודש.

על פי נתוני הממונה על השכר, 98% מהדיפלומטים משתכרים מעל 10 אלפים שקל בחודש כשהם בארץ. 68% מהם מרוויחים מעל 15 אלף שקל בחודש בממוצע, 23% מהעובדים הללו משתכרים מעל 25 אלף שקלים בחודש ו-10% מהם מעל 30 אלף שקל בחודש. כאחוז מהעובדים נהנה ממשכורת של כ-40 אלף שקל, כשתקרת המשכורות בארץ עומדת על סכום של 45 אלף שקל. עוד עולה מהנתונים, כי מרבית העובדים המשתכרים מעל 30 אלף שקל נהנים מרכב צמוד.

כשיוצאים השליחים לחו"ל משתנים תנאיהם, וההכנסה הממוצעת של עובד המשרד עומדת על כ-45 אלף שקל בחודש, בין אם מדובר בעובד זוטר או בכיר. כל העובדים נהנים מדירת שרד על חשבון המדינה או משכר דירה שממומן על ידי המדינה. בנוסף, זכאים העובדים להוצאות שכר לימוד עבור הילדים מגיל 3 ומעלה. באוצר טוענים, כי במהלך ניסיונות ההידברות עם עובדי משרד החוץ עלתה סוגית סבסוד מעונות לילדים עד גיל 3, על מנת שזוגות צעירים עם ילדים לא יוותרו על הנסיעה, אולם הוועד דחה את ההצעה. כמו כן נדחתה הצעה לפנסיה ושיפור שכרם של העובדים בתחילת הדרך עד ותק של 12 שנה. זאת, לנוכח דרישתו לתוספת שכר לכלל העובדים.

מנגד, ועד עובדי משרד החוץ טוען כי נתוני האוצר "משוללי יסוד וחוטאים לאמת". לדבריהם, שכרם של עובדי משרד החוץ הוא נמוך באופן משמעותי מהנתונים שאותם מפיץ משרד האוצר וכן מהנתונים שנמסרו למגשר. "השכר ההתחלתי של דיפלומט במשרד החוץ בחמש השנים הראשונות, הוא 5,700 שקל ברוטו ולאחר 10 שנות ותק שבהן לרוב הדיפלומט הוא המפרנס היחיד במשפחה בשל תפקידו, מגיע שכרו לכ-9,000 שקל ברוטו. השכר של הדיפלומטים של ישראל בעולם לא עודכן משך למעלה מעשור ואיננו מאפשר קיום בכבוד", נמסר מהוועד.

שכר עובדי משרד החוץ השוהים בארץ
 שכר עובדי משרד החוץ השוהים בארץ