לפיד: "מחירי הדיור ייעצרו בברקס ויתחילו לרדת ב-2015"

שר האוצר אמר בראיון לחדשות ערוץ 2 כי אנשי משרד האוצר יישרו קו איתו וסייעו להעביר את ההחלטה בקבינט הדיור ■ לדבריו "המקצוע של שר האוצר זה לא להיות כלכלן אלא להגדיר סדר עדיפויות לאומי"

שר האוצר יאיר לפיד הגיב הערב (ב') לאישור התוכנית שיזם לטיפול בבעיית הדיור והביע ביקורת על מתנגדי התוכנית. "יש כלכלנים ופוליטיקאים שאומרים שהתוכנית אינה נכונה. התוכנית מיועדת לזוגות צעירים ממעמד הביניים ולא לכלכלנים ואינטרסנטים", אמר לפיד בראיון לחדשות ערוץ 2. "חלק גדול מהאנשים שמביעים ביקורת על התוכנית הם אותם אנשים שהיו כאשר בעיית הדיור התפתחה".

שר האוצר, שהצליח להעביר היום בקבינט הדיור את התוכנית שיזם להורדת מחירי הדיור אמר בנוסף כי "אנחנו מורידים באופן מלאכותי את מחירי הדיור כי לזה נועד הכסף. על זה הלכנו לבחירות. הורדנו בחצי את תקציב הישיבות הלא ציוניות והכסף הזה הולך למעמד הביניים".

לפיד טען במהלך הראיון כי אומנם הייתה התנגדות חריפה בקרב הדרג המקצועי של משרד האוצר אך ברגע שנפלה ההחלטה צמרת המשרד החליטה לפעול כדי שההחלטה תעבור. "כל משרד האוצר מגוייס באופן טוטאלי לטובת התוכנית", לדבריו.

כאשר נשאל מדוע הוא לא הקשיב לביקורות של הדרג המקצועי לפיד השיב כי "המקצוע של שר האוצר זה לא להיות כלכלן אלא להגדיר סדר עדיפויות לאומי. מחירי הדיור הם שיטה שהעשירה יזימים וספקולטנים על חשבון מעמד הביניים". לטענת לפיד "מחירי הדיור יעצרו ב'ברקס' ב-2014 ויתחילו לרדת ב-2015".

שר האוצר גם הביע תמיכה בתוכנית מטרה, התוכנית שיזם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל להורדת מחירי הדיור ואושרה גם היא בקבינט הדיור. "תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית משלימה והיא תוכנית מצויינת. בסופו של דבר כולם משלבים ידיים ביחד כדי להוריד את מחירי הדיור והציבור הישראלי מאמין לנו".