4 ימים לפני הכרעת הדין: שולה זקן נחקרת שוב במשטרה

החקירה שנערכת במשרדי יחידת להב 433 מתמקדת בחשד כי רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, המואשם אף הוא בלקיחת שוחד, היה מעורב לכאורה בהפעלת לחץ על זקן במטרה למנוע ממנה לחתום על עסקת טיעון בתיק

שולה זקן נחקרת שוב במשטרה. כארבעה ימים לפני שאמורה להתקבל הכרעת הדין במשפט פרשת הולילנד, נחקרת שולה זקן העומדת לדין באשמה של לקיחת שוחד, היום (ד') על ידי חוקרי המשטרה. החקירה שנערכת במשרדי יחידת להב 433 מתמקדת בחשד כי רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, המואשם אף הוא בלקיחת שוחד, היה מעורב לכאורה בהפעלת לחץ על זקן במטרה למנוע ממנה לחתום על עסקת טיעון בתיק עם הפרקליטות עת התנהלו מגעים בין הצדדים בנובמבר 2012.

ב-4 בנובמבר 2012 חשף "גלובס" כי ‎הפרקליטות ניהלה מגעים מתקדמים להסדר טיעון עם זקן בתיק הולילנד. הסדר הטיעון, שלא הבשיל, אמור היה לכלול הודאה של זקן בלקיחת שוחד והסכמה שלה לרצות עונש מופחת בעבירות כגון אלה של 11 חודשי מאסר.

זקן, שהייתה ראש לשכתו של אולמרט ובת חסותו מואשמת במשפט הולילנד בקבלת שוחד מיזמי פרויקט הנדל"ן, באמצעות עד המדינה שמואל דכנר, כדי שתסייע בקידום הפרויקט אצל אולמרט ובעירייה, ובעבירות נוספות. בשבועות האחרונים חל קרע בין זקן לאולמרט שבעטיו מבקשת זקן למסור גרסה חדשה במשפט, אשר תסייע לכאורה בהפללתו של אולמרט.

מצוות ההגנה של אהוד אולמרט נמסר כי "בעקבות המשך מסע ההכפשה התקשורתי ושורת ההדלפות הבלתי פוסקות היוצאות מן המשטרה והפרקליטות, אנו חוזרים ומתריעים כי כתוצאה מאותן הדלפות, ישנו חשש ממשי לזיהום ההליך המשפטי שנוהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ולפגיעה קשה בטוהר ההליך.

לאחר שאתמול דחו בית המשפט העליון, ובית המשפט המחוזי שתי בקשות שהונחו בפניהם לפתוח מחדש את משפט הולילנד, יצאו גורמי האכיפה בהדלפות לפיהן הוחלט לפתוח בחקירה על שיבוש משפט הולילנד. להדלפות יש מטרה אחת ויחידה: להשפיע על סיום ההליך המשפטי ערב ההכרעה שנועדה ליום ב הקרוב. בכך למעשה משבשים גורמי האכיפה הליכי משפט, תוך שהם רומסים ברגל גסה את תקינות והגינות ההליך המשפטי ומנסים ליצור אש מעשן. צוות ההגנה מבקש לדחות את הניסיונות הללו שמבוססים כולם על שקרים וכזבים שניתן להפריכם על נקלה".