וול סטריט סיימה בעליות קלות; הנאסד"ק איבד השבוע 2.8%

המדדים עלו עד 0.4% ■ נשיא הפד' בשיקאגו: "הריבית בארה"ב תעלה רק במחצית השנייה של 2015; תעלה ל-1.25% עד סוף 2016 ■ מאקרו: הצריכה הפרטית עלתה, סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן ירד במפתיע

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בעליות שערים קלות לאחר פרסום נתוני המאקרו. בסיכום שבועי מדד הנאסד"ק בלט לשלילה ואיבד 2.8% - הירידה השבועית החדה מאז אוקטובר 2012, והוא בדרך לרשום ירידה חודשית חדה. במוקד המסחר היו נתוני הצריכה הפרטית לחודש פברואר וסנטימנט הצרכנים למארס.

נתוני המאקרו של היום שפכו אור נוסף על השאלה האם ההתאוששות בכלכלה האמריקאית צוברת תאוצה. ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון הצריכה הפרטית לחודש פברואר, שעלתה בחודש הקודם ב-0.3% - הקצב המהיר ביותר מאז נובמבר. נתון הצריכה הפרטית לחודש ינואר עודכן מטה לעלייה של 0.2%, לעומת קריאה קודמת של 0.4%.

ההכנסה הפרטית של האמריקנים בפברואר עלתה אף היא ב-0.3%, לעומת הצפי לעלייה של 0.2%. החיסכון של האמריקנים הנגזר מנתוני הצריכה הפרטית עלה ל-4.3% מ-4.2% - שיא של 4 חודשים.

אחרי פתיחת המסחר (16:55) פורסמה הקריאה הסופית של מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס, אשר הצביעה על ירידה מפתיעה ל-80 נקודות, לעומת 81.6 נקודות בחודש פברואר. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז נובמבר. התחזיות לקריאה הסופית היו ל-81 נקודות במדד. לשם השוואה, הממוצע החודשי של המדד ב-12 החודשים טרום המיתון עמד על 86.6 נקודות.

נתוני המאקרו שצפויים בשבוע הבא הם נתונים שמושפעים פחות מעונתיות ומפגעי מזג האוויר הקשה שפקד את ארה"ב בחודשי החורף, והם צפויים לתת תמונה יותר ברורה על הכלכלה האמריקנית.

בכיר בפד': העלאת ריבית בארה"ב - במחצית השנייה של 2015

צ'ארלס אוונס, נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בשיאקגו, צופה כי הריבית בארה"ב תעלה לראשונה לא לפני המחצית השנייה של 2015. לדברי אוונס, שדיבר היום בכנס השקעות שקיים קרדיט סוויס, האינפלציה הנמוכה (1%) והאבטלה שעדיין גבוהה יגרמו לנגידת הפד' ג'נט יילן לשמור על ריבית אפסית ולא למהר להעלותה. אוונס צופה כי הריבית בארה"ב תעלה ל-1.25% עד סוף 2016.

המניות בשוקי העולם נסחרו לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה, בניסיון להבין האם ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תימשך. המצב הגיאו-פוליטי באירופה ממשיך לעמוד במוקד, עם קריאתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה להחרפת הסנקציות על רוסיה בתגובה לסיפוח האי קרים מידי אוקראינה.

מה יהיה עם KING?

בלקברי סיכמה היום את הרבעון הרביעי של 2013 עם מכירות חלשות מהצפי שהסתכמו ב-976 מיליון דולר לעומת צפי מוקדם למכירות של 1.1 מיליארד דולר. ההפסד הסתכם ב-423 מיליון דולר והרווח המתואם עמד על 8 סנט למניה, טוב בהרבה מהצפי להפסד של 56 סנט למניה. החברה דיווחה על מכירות של 3.4 מיליון סמארטפונים ברבעון החולף.

חברת מיקרוסופט הודיעה אתמול על השקת ערכת התוכנות אופיס לאייפד של אפל . מיקרוסופט מציעה ערכה בסיסית של אופיס בחינם, המאפשרת לקרוא קבצים של וורד, אקסל ופוואר פוינט. מנויי אופיס 365 יוכלו גם לערוך את הקבצים. המסמכים נשמרים בשירות הענן של החברה - One דרייב. מיקרוסופט הודיעה שהיא גם מציעה את גרסת האייפון והאנדרואיד בחינם.

אמזון בלטה על רקע דיווחים כי החברה מתכננת להציע שידורי טלוויזיה ומוזיקה בצפייה ישירה (streaming) בחינם. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, אמזון תיכננה לגבות תשלום עבור השירות. בחברה סירבו להגיב לידיעה.

חברת Synthon ההולנדית הכריזה על הצלחה בניסוי קליני שלב 3 לגרסה הגנרית שלה לתרופת הקופקסון של טבע לחולי טרשת נפוצה, glatiramer acetate. בדצמבר 2013 פרסמה טבע תחזית לפיה אם יושק קופקסון גנרי, החברה צופה כי הרווח למניה שלה יירד ל-4.2-4.5 דולר ב-2014. במידה ולא יושק קופקסון גנרי, החברה צפתה רווח של 4.8-5.1 דולר למניה. בתרחיש האופטימי שבו הקופקסון ימשיך לשמור על בלעדיות טבע צפתה מכירות של 3.6-3.7 מיליארד דולר בקופקסון. לעומת זאת, אם יושק קופקסון גנרי החברה צופה מכירות של 3.1-3.2 מיליארד דולר לתרופת הדגל שלה.

מניית המכשור הרפואי הישראלית מזור רובוטיקה המשיכה לרכז עניין לאחר שקרסה אמש ב-11.5% ללא כל הודעה.

מניית King , מפתחת המשחק הפופולרי "קנדי קראש", נשארה במוקד לאחר שהחלה להיסחר שלשום - ונפלה בשני ימי המסחר הקודמים, וגם היום.

חברת CBS Outdoor Americas (סימול CBSO), החברה הבת של תאגיד המדיה CBS Corp. , זינקה ביום המסחר הראשון שלה.

מניות Restoration Hardware (סימול RH), ספקית המוצרים לבית, טיפסה בחדות לאחר שפירסמה דוחות טובים מהתחזיות ואף סיפקה תחזית חזקה להמשך.

חברת Finish Line (סימול FINL), יצרנית ציוד האתלטיקה, עלתה לאחר פרסום דוחות טובים לרבעון הפיסקלי הרביעי, שכללו זינוק של 25% ברווחים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]