מנכ"ל רפאל על "קרן הברזל": מורידה מעופפים כמו זבובים

הראיון עם האלוף (מיל') ידידיה יערי - בגיליון החדש של "ישראל דיפנס" ■ "אנחנו אחרי דמו, אבל יש עוד פאזה של פיתוח שצריך לעשות. יש אחוזי פגיעה יפים מאוד"

המגזין "ישראל דיפנס" יפרסם בגליונו החדש, שיראה אור בימים הקרובים, ראיון עם מנכ"ל רפאל, האלוף (מיל') ידידיה יערי. יערי חושף בראיון פרטים חדשים על מערכת מבוססת הלייזר "קרן הפלדה" מתוצרת החברה, המיועדת להגנה נגד פצצות מרגמה.

יערי אומר בראיון: "זו מערכת לשכבה עוד יותר נמוכה מ'כיפת ברזל'. הלייזר נועד ליירוט חימושים יותר פשוטים כמו מרגמות, והוא יהיה מאוד אפקטיבי. המערכת עברה בדיקת היתכנות ואנחנו כרגע בשלבים של המשך פיתוח. אנחנו אחרי דמו, אבל יש עוד פאזה של פיתוח שצריך לעשות. יש מדגים טכנולוגי שמוכיח שהוא מוריד מעופפים כמו זבובים. יש לו אחוזי פגיעה יפים מאוד".

"קרן הפלדה" מיועדת להיות נדבך משלים בכל מערך ההגנה האווירית שבונה ישראל: היא תעמיד לצה"ל יכולת, שכיום לא קיימת, להגן על יישובים, על ריכוזים של כוחות או על מתקנים בודדים שנמצאים במרחק קצר מאיום של ירי תלול מסלול. כיום, מערכת כיפת ברזל לא מסוגלת לספק הגנה כלשהי מפני ירי של פצצות המרגמה לעבר היישובים סמוכי הגדר בעוטף עזה. קרן הלייזר החזקה מתוכננת כך שתדע לזהות באמצעות מכ"ם את הירי, לחשב את מסלול הפצצה - ולפוצץ אותה במעופה.

ברפאל אומרים כי בהשוואה לכלי נשק מסורתיים, המערכת החדשה אמורה לספק לכוחות שיעשו בה שימוש יתרונות משמעותיים, בהם נזק משני מינימלי; השפעות מטרה קטלניות; מחסניות בלתי מוגבלות - וזאת בשל היעדר הצורך בטיל או במיירט שישוגרו לעבר המטרה ועוד. ברפאל מציינים עוד כי גם דרישות כוח האדם להפעלת המערכת מצומצמות - שכן יהיה בכוחה לנהל קרב אוטומטי תוך שימוש ברכיבים אלקטרוניים.