מישהו הזיז את הפלפל שלי

למה הסדרה הכי טובה של "קשת" צריכה לפנות את המשבצת בלוח השידורים?

"פלפלים צהובים", ד' 22:00, ערוץ 2

אני אוהב את רמזור. באמת. פעם נתקלתי במקרה באדיר מילר שהזכיר לי (אנחנו לא חברים, אבל כנראה שהפכתי דומה מדי לאיור שלי), שכתבתי טובות על "רמזור" שלו עוד בפרקים הראשונים שלה, כשהייתה שק החבטות של מרבית מבקרי הטלוויזיה האחרים. רוצה לומר, לא את עליית העונה החדשה של "רמזור" אני מבכה כאן חלילה, אלא את העובדה שהסדרה הכי טובה של "קשת" נצטוותה לפנות לה את המשבצת בלוח השידורים.

יום חמישי אינו יום בעל עוגנים טלוויזיוניים כבדי משקל: אם אתם לא מתעניינים בכדורסל אירופי, אין לכם ממש מה לחפש על המרקע. אפילו השפים מהפריים-טיים נחים בחמישי. על הרקע האפור הזה (אבל ממש לא בגללו), זרחה "פלפלים צהובים", ללא ספק אחת מסדרות הטלוויזיה הישראליות הטובות ביותר בכל הזמנים. סדרה שמראה שגם משפחה שחווה טלטלה משנת חיים, כמו גידול של בן אוטיסט, עדיין מתמודדת עם כל הבעיות הרגילות שמעסיקות את כולנו: זוגיות, פרנסה, בריאות ועוד. כל-כך טריוויאלי ובכל זאת, לא מובן מאליו.

אפילו הרייטינג של הסדרה לא רע, למרות שהיא אינה נישאת על גבו של איזה אח גדול או כוכב נולד. רוצה לומר, עם כל הכבוד לצורך המסחרי, "פלפלים צהובים" היא הרבה יותר מעלה תאנה איכותי לזכיין שרוצה לכסות את ערוות הריאליטי שלו. היא אמורה להיות תעודת הזהות של "קשת". ואז, בגלל החזרה של סדרה פופולרית (ובצדק) כמו "רמזור", עוברת באחת "פלפלים צהובים" ליום אחר ולשעת שידור אחרת. אני מבקש להבהיר שזו לא נרגנות של צופה מאוכזב שמישהו הזיז את הפלפל הצהוב שלו, אלא טענה מוצדקת: מילא היה זה אחרי פרק או שניים, אבל הי, העונה הזאת כבר כמעט מאחורינו, אז למה לא לראות ממטר את הצופים הבודדים שעוד מזהים את ערוץ 2 גם עם המושג "איכות"?

בדרך-כלל איני כותב כאן על "פרוגרמינג" (שיבוץ והרכבת לוח המשדרים), עניין למקצוענים בגופי השידור השונים. הפעם האחרונה שעסקתי בזה הייתה כאשר באחת מעונותיה הראשונות, נגררה "עבודה ערבית" על פני לוח המשדרים מיום ליום ומשעת שידור אחת לשנייה.

רגע, "עבודה ערבית"? "פלפלים צהובים"? יכול להיות שבאמת מדובר בלא יותר מעלי תאנה?