"עיתון 'מעריב' ימשיך לצאת באופן יומי ויהיה טוב משהיה"

כך לדברי גורמים בקבוצת "ג'רוזלם פוסט", שצפויה לרכוש את "מעריב" תמורת 4 מיליון שקל ■ קרוב ל-120 מעובדי "מעריב" יאבדו את מקום עבודתם

העיתון "מעריב" ימשיך לצאת בימי חול, כך מאשרים גורמים בקבוצת "ג'רוזלם פוסט", שרכשה את העיתון. "יהיה מוצר יומי של 'מעריב', והוא יהיה יותר טוב ממה שהיה בשנה האחרונה", אומרים אותם גורמים ל"גלובס", יום לאחר שנאמן העיתון הגיש המלצה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למכור את העיתון לקבוצת המדיה בראשותו של אלי עזור. אם תאושר ההמלצה בדיון שיתקיים ביום ראשון בבית המשפט המחוזי בירושלים, תשלם קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" 4 מיליון שקל בתמורה.

אם תאושר המכירה, 50 מעובדי "מעריב" יקלטו בה לשנה לפחות - 30 מעובדי ההנהלה והמערכת העיתונאית של "מעריב", ולצדם 20 מעובדי הפרילנס שהועסקו בעיתון. לא ברור כמה מהעובדים המדוברים הם עיתונאים ועל-פי מספרים אלו, קרוב ל-120 עובדי "מעריב" יאבדו את מקום עבודתם. העובדים הנותרים יקלטו מחדש בקבוצה החדשה - בפעם השנייה בתוך שנה וחצי. משמעות הדבר היא ששוב ייקטע רצף ההעסקה שלהם. עובדי העיתון יחתמו על הסכמי העסקה חדשים, בתנאים שיוסכמו בינם ובין הקבוצה.

הציע בעבר 27 מיליון שקל

לרשות "הג'רוזלם פוסט" יועברו המותג "מעריב", ההוצאה לאור, שיווק והפצה של העיתון, רשימת מנויי החברה, רכוש וציוד העיתון, זכויות היוצרים והקניין הרוחני המשמש את החברה, הארכיון, מאגרי המידע, והחומרים הגרפיים. הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב הגיש את המלצתו באמצעות עוה"ד של החברות שלום גולדבלט וליהיא יבלונקה ממשרד גולדבלט גינדס יריב.

קבוצת הג'רוזלם פוסט של עזור, התמודדה על רכישת "מעריב" לפני שנה וחצי, אז החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב להעביר את חלקי העיתון - ללא בית הדפוס - ל"אחוזת הירש" של שלמה בן צבי. אז הציע עזור הצעה כוללת גם בעבור בית הדפוס והנדל"ן של העיתון והתחייב להעביר 27 מיליון שקל לקרנות הפנסיה של העובדים.

עיקר העיתונאים הבכירים של מעריב, שעזבו בתקופתו של בן צבי את העיתון, ובהם בן כספית, ליאורה גולדנברג שטרן ויהודה שרוני, עברו לכתוב בעיתון "סופהשבוע" שעזור הקים ומופץ בימים אלו בימי שישי. על פי סקר ה-TGI האחרון עמד העיתון על 8.4% חשיפה, לעומת 4.9% אליו הגיע "מעריב" בסופי השבוע.

ב"ג'רוזלם פוסט" הבטיחו להמשיך ולהחזיק במעריב כמותג עצמאי, אך לאור מספר העובדים המצומצם שייקלט, אין ספק כי עזור יבצע סינרגיה בין הכותבים ביתר אפיקי קבוצתו הכוללת גם את החינמון "דה פוסט" ואתרו, העיתון באנגלית "ג'רוזלם פוסט" וקבוצת תחנות הרדיו "ללא הפסקה", הכוללת שלוש תחנות.