אאודי משלבת את תוכנת הניווט waze במכוניותיה בישראל

בשלב ראשון מדובר בדגמים A6, A7 ו-A8, ובקרוב גם שאר מכוניות החברה יגיעו עם האפליקציה

מכוניות היוקרה בישראל מבטיחות נוחות גבוהה ומערכות מדיה משוכללות, אבל רובן עדיין מציעות לנהגים תוכנות ניווט לא חדישות. יבואנית אאודי, צ'מפיון מוטורס, שעד היום השתמשה בתוכנת הניווט של איתוראן, הודיעה היום (ד') על הוספת אפליקציית הניווט ווייז בדגמי A6, A7 ו-A8. בעוד כחודשיים גם שאר מכוניות החברה יגיעו עם האפליקציה הישראלית. כמו כן, הנהג יוכל לעבור לסירוגין לאפליקציית Maps של גוגל.

ווייז - הכוללת ממשק והפעלה קולית בעברית - משולבת כחלק אינטגרלי ממערכת המולטימדיה המקורית של הרכב, המבוססת על מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד ג'לי בין (4.2). לא ניתן להתקין על המערכת אפליקציות נוספות לפי רצונו של המשתמש. בחברה מסבירים שהסיבה היא שלא ייווצר מצב של הסחת דעת לנהג בזמן הנהיגה. המערכת מקבלת הזנה מהסוללה של הרכב, והיא ניתנת להפעלה על ידי לחיצת כפתור. בצ'מפיון מדגישים כי אין שום קשר בין המערכת לבין הסלולרי האישי של הנהג או הנוסעים.

אאודי דורשת עבור מערכת המדיה שלה תשלום של 5,500 שקל, כאשר היא מוסיפה לכך חבילת גלישה של אורנג' עבור שנה של שימוש.

ענף מערכות המולטימדיה ברכבים נשלט היום על-ידי חברת NNG, מפתחת תוכנת הניווט iGO. חברת NNG תצטרך לחשוב על דרך למנוע את המעבר הזה לווייז, אחרת היא תיתקל בקושי דומה לזה שהיא נתקלת בו בעולם הסמארטפונים, בתחרות שלה מול ווייז. כבר היום אפשר להתקין לאחר רכישת הרכב מערכות מדיה, המבצעות תקשורת מול הסמארטפון ומציעות שימוש בווייז ואפליקציות נוספות. גם כאן, בעבר הייתה iGO השליטה הכמעט בלעדית בתחום.