גיא מרוז: "רוצה להיות ראש עיר יחד עם אורלי"

הצצה ראשונה למגזין "ליידי גלובס" שיפורסם הערב ■ האיומים על חייהם, ההתעייפות מתחקירים, השינוי שבפתח ■ אורלי וגיא מדברים על הכל

"בעקבות תחקיר חבורת 'לול', אנשים מסוימים איימו עלינו שאם הוא יתפרסם, נמות. יומיים קודם הגיעו איומים בקשר לתחקיר הבא על נאווה אלימלך, שאם הוא יתפרסם שנינו נמות" - את הדברים האלה אומרת אורלי וילנאי בראיון ל"ליידי גלובס" יחד עם גיא מרוז.

"הדבר הכי עגום שאני יכול לחשוב עליו הוא שמשהו רע יקרה לאורלי או למישהו מהילדים.אני לא מפחד עליי", מוסיף מרוז.

- למה לחזור דווקא לחבורת 'לול'?

גיא: "שנים מדברים על חבורת 'לול', יש המון סיפורים, ורצינו לדעת אם הם נכונים או לא. אמרנו 'בואו נבדוק מה היה שם'. יש כזאת הערצה לחבורה הזו, ויש את הספר של יהונתן גפן ('חומר טוב', ז"ב), שיצא לפני 12 שנים, ואני פעם חשבתי שחלקים גדולים הוא המציא, כי לא ממש קיבלו אותו לחבורה. טעיתי. חשוב לציין שוב, שהתחקיר התחיל הרבה לפני מותו של אריק איינשטיין, וגם לפני מותו אמרו לנו כל המרואיינים שהסיפורים לא קשורים אליו".

מרוז מציין בהמשך הראיון כי "החלטנו שעד פסח הבא נעשה דברים אחרים, כמו לחפש את הטובים ולא להתרכז כל הזמן במחבואם של הרעים. אני רוצה לגרום לטוב לגדול, והוא יגדל על חשבון הרע כמו בכל שוק. נמאס לי לרוץ בחצרות בלילות ובבקרים, ולחפש את הרעים".

- לאיומים על חייכם יש חלק במחשבות על שינוי כיוון?

מרוז: "האיומים לא עוזרים, אבל זה לא בגלל זה. זאת הפעם השלישית שמאיימים עלינו. אני פשוט קצת התעייפתי, אני בדיוק מסיים 10 שנות עבודת תחקיר".

בראיון מתייחס מרוז גם לפערים החברתיים-כלכליים בישראל ואומר: "אפשר לעשות כאן מהפכה כלכלית. בשורה התחתונה אני רוצה שהמורה הכי טוב ירוויח כמו מנהל הבנק הכי טוב. אין הכוונה לקומוניזם, אלא שהמורה הטוב ומנהל הבנק הטוב ירוויחו אותו דבר. מורה ובנקאי רעים שירוויחו חרא. אני רוצה שלקופאית בסופר תהיה תקווה שהיא ומשפחתה יוכלו לנסוע לטיול עם המשפחה שלה בקיץ, ושיהיה לילדים שלה חינוך כמו שיש לילדים שלי.

"נפגשתי עם כלכלנים רבים, חלקם בזו לי וחלקם אהבו את הרעיון. הם אומרים שייקח חמש שנים ליישם את זה. השינוי צריך להיות בחשיבה. אם נמשיך במחשבה שעובד סוציאלי מרוויח פחות מעובד בנק, אין לנו תקווה גדולה, וזה לא עולם שבו אני רוצה לחיות".

- זה בהחלט נשמע כאילו אתם סוללים את הדרך אל הפוליטיקה.

מרוז: "אין לי שום מטרה מקצועית שלא השגתי. רציתי פעם להקים תחנת טלוויזיה ואני לא רוצה יותר. השגתי, עשיתי הכול, אני מקווה שאת תוכנית הבוקר אעשה כל חיי, אבל כנראה שלא. אני מקווה שיהיה לי האומץ לעבור למשהו פוליטי".

וילנאי: "אני קצת יותר רחוקה מההחלטה הזאת. אני פחות רוצה ממנו, כי זה עוד פעם תבניות שצריך ליפול לתוכן".

מרוז: "אני מתלבט. אלה תוכניות לטווח ארוך מאוד, לא לזמן הקרוב. בעשור הבא, לא לפני 2020. אני רוצה להיות סגן ראש עיריית תל אביב ושאורלי תהיה הראש. אני רוצה שביחד נהיה ראש עיריית תל אביב. והדבר השני שאני רוצה לעשות זה מהפכה כלכלית שתתחיל פה ותהיה עולמית".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שיחולק הערב (ג') למנויי "גלובס" ונמכר ברשת סטימצקי