סקר חדש מגלה: מה הכי מטריד את הישראלים במשק?

סקר שבוצע עבור ארגון מעלה: 5% מהציבור מוטרד מהשכר במערכת הפיננסית ■ 44.2% מהנשאלים בסקר ציינו כי הסוגיה המהותית ביותר בעבורם היא המחירים במגזר הפיננסי ■ ומה בנוגע להסדרי החוב במשק?

אחת הסיבות המרכזיות שגרמה לשר האוצר, יאיר לפיד, להתערב באופן אגרסיבי בשכר הבכירים במערכת הפיננסית היא האווירה הציבורית, והניסיון של לפיד לתת מענה לביקורת הציבורית בסוגיה זו, ובאותה הזדמנות לזכות בכמה נקודות אהדה.

אלא שכלל לא בטוח ששכר הבכירים אכן מטריד כל כך את הציבור הישראלי; מסקר שערכה חברת רותם TRI מחקרים אסטרטגיים בעבור ארגון מעלה עולה כי רק 5% מהציבור חשים שסוגיית רווחי המערכת הפיננסית ושכר הבכירים היא זו שהכי מטרידה אותם בסקטור הפיננסי. לעומת זאת, 44.2% מהנשאלים בסקר ציינו כי הסוגיה המהותית ביותר בעבורם היא המחירים, קרי העמלות, הריבית ודמי הניהול המשולמים לבנקים וליתר הגופים הפיננסיים.

ארגון מעלה פועל בתחום האחריות החברתית בתאגידים. מדובר בסקר המתבסס על סקר עולמי של חברת GlobScan, המנתח אחת לשנה ביותר מ-20 מדינות טרנדים בעסקים והתפקיד החברתי שהם ממלאים. הסקר נערך בינואר-פברואר השנה והשתתפו בו 500 משתתפים המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

עוד עולה מהסקר כי נושא נוסף שתפס נפח בסיקור התקשורתי, הסדרי החוב, אף הוא מטריד פחות את הציבור. רק 2% ממשתתפי הסקר ציינו כי התספורות לטייקונים הן סוגיה מהותית המטרידה אותם בסקטור הפיננסים. נושאים שקיבלו התייחסות הם האמינות והיחס ללקוח - 10.4%, והתחרות הנמוכה במגזר, שעליה הצביעו 9.6% מהמשתתפים.

סוגיות מהותיות
 סוגיות מהותיות