מפגש חדשנות על הבר: הכירו את "הערים החכמות"

"גלובס", בשיתוף חברת פרטנר, הציג מפגש נוסף בסדרת "חדשנות על הבר" ■ באירוע התארח האדריכל רפי רייש שמדבר על אתגר הערים החכמות

"גלובס" בשיתוף פרטנר מציג אירוע נוסף בסדרת אירועי "חדשנות על הבר", בבר "דבלין" שברחוב שנקר 4, הרצליה. הפעם התארח באירוע האדריכל רפי רייש, אשר הציג למשתתפים את אחד השווקים הכלכליים המסקרנים בעולם, המציע פתרונות טכנולוגיים לאתגרים הגדולים של הערים היום.

רייש, מנכ"ל חברת SUITS המתמחה באסטרטגיות וטכנולוגיות לעירוניות חכמה וכיהן בעברו כמנהל אגף לבנייה במשרד הפנים, הסביר מהי "העיר החכמה" ועד כמה היא תוכל לשפר את חיינו.

אחד האתגרים המעניינים העומדים בפני הערים, הוא זיהוי, הגנה ובניית עמידות בפני אסונות טבע. כך למשל, יש צורך בחיישנים שיאספו מידע, ישלחו התרעות מיידיות ויאפשרו ניתוח וטיפול יעיל בסיטואציות הנוגעות לביטחון הציבור. אתגר גדול נוסף, הוא האתגר הסביבתי: חיסכון באנרגיה, בעיקר של מים וחשמל - מהפעלה יעילה יותר של תשתיות המים והחשמל ועד להתייעלות וחיסכון כספי משמעותי לצרכן הפרטי. באמצעות תקשורת יעילה יותר בתוך הקהילה גם הצריכה האישית של מוצרים ושירותים תתעצב לכיוון שאינו תלוי כסף ותתבסס על ערכים של שיתוף וחלוקת משאבים תואמת לשביעות רצון התושב.

רעיונות העיר החכמה מגרים את דמיונם של מפתחים, יזמים, תאגידים, וקובעי מדיניות ופתרונות טכנולוגיים מתוחכמים, כאשר עליהם לדעת כיצד לאסוף מאות אלפי נתונים, לנתח אותם בזמן אמת וליצור תמונה כוללת לתושב ולמקבלי ההחלטות בעיר.

במפגש, ביקש רייש להשיב על השאלה - האם מדובר בנקודת פריצה של ממש, או שאולי זאת עוד דרך לשיווק מוצרים טכנולוגיים?

את האירוע פתח עופר שמואלי, מנהל מחלקת חדשנות בחברת פרטנר. שמואלי מציג את ששת הסטארט-אפים שנבחרו לקחת חלק בתוכנית ה -Orange 4G innovation Lab . הוא מסביר כיצד באו לידי ביטוי יתרונות הטכנולוגיה המתקדמת של הדור הרביעי במיזמים, וכיצד אלה יכולים לסייע להעצים את חיי היומיום של כולנו.

מנחה האירוע במפגשי "חדשנות על הבר" הוא רועי גולדנברג, כתב האינטרנט והדיגיטל של גלובס.