עד המדינה לשעבר בברנוער נחשף: זאור חנקישייב

זאור חנקשייב הוא הצעיר היה עד המדינה בפרשת שזעזעה את המדינה - ועדיין לא נפתרה. עדותו הביאה למעצרו של חגי פליסיאן - אבל אחרי שהתברר שחנקשייב בדה ריאיות פליסיאן שוחרר

בית המשפט העליון התיר הערב (ה') לפרסום את זהותו של עד המדינה לשעבר בפרשת הברנוער: מדובר בזאור חנקישייב, בן 24.

חנקישייב הוא האיש שהתיק שקרס התבסס על גרסתו. אבל עכשיו הוא כבר יושב בכלא אחרי שמעצרו הוארך שוב ושוב. בשיחה שנערכה בחודש שעבר עם אחד מקרוביו והגיעה לידי חדשות 2 Online, הוא ניסה לטעון שהמשטרה היא זו שהורתה לו להקליט ולהפליל את חגי פליסיאן - ואומר שהפקירו אותו.

"אני בן אדם מת גם ככה. לא אכפת לי מה יהיה", אמר העד לשעבר בשיחה המוקלטת. "בסיפור הזה כולם הפסידו: הפליסיאינים, אני, המשטרה, כולם הפסידו בסיפור הזה. כולם יוצאים פה נפגעים".

לדבריו, כבר מהחקירה הראשונה הוא ביקש להיבדק במכונת אמת: "מה יוני חג'ג' (קצין החקירות שהופקד על התיק) אומר לי? 'אני גם יכול ללכת למכונת אמת ולצאת דובר שקר' - אז אמרתי לו: 'בעיה שלך'".

חנקישייב הואשם בבית המשפט לאחר שעל פי החשד שלח הודעות לחגי פליסיאן, שבהן הנחה אותו לכאורה לומר משפטים שיפלילו אותו ברצח. זאת, תמורת סכום כסף וכדי שהמשטרה תוכל לעצור ולהאשים את האחרון.

"אני אגיד את זה עכשיו: כל מה שעשיתי זה בהוראה מהמפעילים", טען עד המדינה לשעבר. "מישהו עד היום שמע את הצד שלי? חגי אמר 'עשינו עבודה נקייה' והם טוענים שאני אמרתי להגיד. איפה זה? תראו לי! אין את זה. אין.. אין... יש רק את ההודעות האלה".

לדבריו, בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים שנערכה בימים האחרונים, הוא ציין בפני החוקרים כי המפעילים שלו מטעם הימ"ר שלחו אותו לפליסיאן במיוחד כדי שהוא יתכנן איתו "עוקץ" - וכך יודה חגי ברצח. "מחקתי את ההודעות והסברתי למה אני מוחק הודעות, וחשבתי שכל ההודעות ששולחים לי רואים את זה, כי זה משטרה. אני לא מכחיש".