דיווח בסוריה: צבא אסד ביצע תקיפה כימית נוספת

המורדים בסוריה טוענים כי משטר אסד השליך חביות גז רעילות באזור אידליב שבצפון המדינה ■ על פי הדיווח מספר אזרחים נפגעו משאיפת הגז

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי לטענת המורדים וכוחות האופוזיציה, חיל האוויר הסורי השליך חביות נפץ מלאות בגז רעיל באזור אידליב. על פי הדיווח, מספר מקרי חנק נרשמו בקרב האזרחים באזור. טרם התקבל לידיעה אישור רשמי.

אמש אישרו הממשלה והמורדים כי אכן בוצע שימוש בגז בכפר זיתא שבמרכז המדינה, במתקפה בה נהרגו שניים ויותר מ-100 נפצעו.

על פי הדיווחים, במהלך הלילה (שבת) ירה חיל האוויר הסורי חביות נפץ המכילות את החומרים הרעילים. מוקדם יותר בשבוע שעבר דווח כי סוריה העבירה עד כה למעלה מ-50% ממלאי הנשק הכימי במדינה לפירוק על ידי הפקחים הבינלאומיים.

על פי תיעוד חדש שפרסמו אתמול ארגוני האופוזיציה במדינה - שלגבי אמינותו טרם התקבל אישור - נראה אזרח סורי שרוע על מיטה, כשהוא סובל מתסמינים המעידים, לטענתם, על פגיעה מחומרים כימיים.

הטענות מצד האופוזיציה בדבר שימוש בנשק כימי על ידי צבאו של אסד מגיעות שבוע בלבד לאחר שממשלת סוריה דיווחה לאו"ם כי יש בידיהם ראיות לכך שקבוצות מורדים מתכננות לעשות שימוש בחומרים כימיים באזור שבו אירעה לכאורה המתקפה.

במהלך החודשים האחרונים דיווחו הארגונים הסורים מספר פעמים על שימוש בנשק מסוג זה על ידי צבאו של אסד. בחודש אוגוסט האחרון דיווחו המורדים בסוריה כי יותר מ-200 בני אדם נהרגו בתקיפה כימית של כוחות צבא אסד, בה נעשה שימוש בגזים רעילים, לדבריהם.