גבעת עמל ב': משפחת כוזהינוף מפנה 5 משפחות במתחם

חמישה תיקי הוצאה לפועל נפתחו נגד המשפחות שלא מוכנות להתפנות מהמתחם בצפון ת"א ■ אם המשפחות לא יתפנו בתוך 20 יום, מתכוונת משפחת כוזהינוף לנקוט את הליכי הפינוי בכוח בסיוע משטרת ישראל

חודשיים לאחר שרכשה את הקרקע בשכונת גבעת עמל ב' בצפון תל-אביב תמורת 200 מיליון שקל, החלה משפחת כוזהינוף בהליכים לפינוי המשפחות במתחם. באמצעות עו"ד טל בננסון המייצג את משפחת כוזהינוף, נפתחו 5 תיקי הוצאה לפועל כנגד 5 משפחות במתחם, שכנגדן תלויים ועומדים פסקי דין לפינוי.

ההודעות על פתיחת התיקים נמסרו למשפחות ימים ספורים לפני ערב חג הפסח. "משפחת כוזהינוף אינה מתכוונת לשלם לפולשים אשר השתלטו על קרקע תוך נישול הבעלים מזכויותיהם", מסר בננסון.

לדברי בננסון, בעלי הקרקע המקוריים, המשפחות אברמוביץ' וזיתוני, מנהלות מאז 1988 הליכים משפטיים כנגד שמונה משפחות המתגוררות במתחם, שכנגד חמש מהן ניתנו בשבוע שעבר פסקי דין לפינוי. משפחת כוזהינוף שרכשה את הקרקע מעוניינת לממש את זכויות הבנייה שחלות עליה, להקמת פרויקט בן 145 דירות, ולצורך כך החלה בהליכי פינוי כנגד המשפחות שכנגדן ניתנו פסקי הדין, ובחידוש תביעות כנגד משפחות נוספות במתחם.

"לפולשים אין כל זכות בקרקע", מסר בננסון, "בית המשפט כבר קבע שהם פלשו אליה שלא כדין ונוהגים בה כאילו היו הם הבעלים, משכירים לצדדי ג', מקימים ומנהלים עסקים, והכול ללא רישיונות, ללא היתרי בנייה, תוך הפרת כל הוראת חוק ותוך סיכון חיי אדם נוכח הבנייה הלא חוקית".

לדברי בננסון, בחודש הקרוב יימסרו למשפחות הודעות מרשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפועל) ואם הן לא יפנו את המתחם בתוך 20 ימים מקבלת ההודעה, מתכוונת משפחת כוזהינוף לנקוט את הליכי פינוין בכוח בסיוע משטרת ישראל. זאת בדומה להליכים שנקט יצחק תשובה המחזיק בקרקע צמודה בגבעת עמל, כנגד המשפחות שמתגוררות על הקרקע בבעלותו. עם זאת, הליכי הפינוי המתוקשרים שנקט תשובה בסיוע המשטרה, הסתיימו במתן תשלום פיצויים של 1.75 מיליון שקל בממוצע למשפחה, וזאת במטרה לממש פינוי בהסכמה.

נציגות ועד תושבי גבעת עמל ב' מסרו כי "במשך עשרות שנים משפחת אברמוביץ'-זיתוני לא פנתה אל התושבים ולא ביקשה שיפונו מהמקום, וגם לא התכוונה לבנות על הקרקע. רק ב-1988 הוגשו שלוש תביעות כנגד משפחות במתחם, במסגרת תביעה כללית כנגד כל התושבים בגבעת עמל ב'.

משפחת כוזהינוף שילמה 200 מיליון שקל עבור הקרקע, מחיר גבוה בתקופה הנוכחית, ורוצה לצמצמם את העלויות בגין הקרקע, על ידי זריקת תושבים מהקרקע שבה הם יושבים עשרות שנים. על חלק מהקרקע שנרכשה יש התחייבות לתושבים לקבל דיור חלופי וגם את ההתחייבות הזאת רוצה משפחת כוזהינוף להפר. למרות הצהרות משפחת כוזהינוף כי תגיע להסכמות עם התושבים בדרכי שלום, המשפחה אפילו לא כינסה אותם ולא דיברה איתם".