"לא שמעתי על חברה שביטלה הנפקה בגלל הירידות בנאסד"ק"

עו"ד בוב גרוסמן, שותף בכיר בסניף בתל אביב של משרד עורכי הדין הבינלאומי גרינברג טראוריג, אופטימי בביקורו בארץ לגבי המשך גל הנפקות הביומד בארה"ב

עו"ד בוב גרוסמן, שותף בכיר בסניף בתל אביב של משרד עורכי הדין הבינלאומי גרינברג טראוריג, אופטימי בביקורו בארץ לגבי המשך גל הנפקות הביומד בארה"ב, למרות החולשה היחסית שידע השוק בשבועות האחרונים."אף אחת מן החברות שאני מכיר, שמתכננות גיוס, לא עצרה או האטה את התוכניות שלה בכיוון הזה", הוא אומר.

יצויין כי מדד הנאסד"ק ביוטק איבד מן השיא שלו לפני כחודש כ-18%, והוא רושם כעת תשואה אפסית מתחילת השנה. זאת, לאחר שבשנה שעברה עלה 16%.

"לצד ההנפקות הראשונות המציפות את השוק, ומאפיינות בעיקר חברות שיש להן מוצרים בשל בהניסויים הקליניים, אנחנו רואים עוד שני סוגים של מעברים לסחירות בנאסד"ק - מיסודים לשלדים בורסאיים, ורישום למסחר עם הנפקה פרטית ללא IPO.

שתי הגישות הללו יכולות להוביל לשדרוג לבורסה משמעותית יותר, אפילו עד נאסד"ק, אם מצליחים ליצור עניין במניה. אני פוגש חברות שהולכות לכיוון הזה, לאחר שגייסו בחייהן הון זעום בלבד ממשקיעים פרטיים". לאחר הרישום בארה"ב, יהיה קל יותר להתקבע על שווי גבוה ולהביא את החברה עם השווי הזה לבורסה בתל אביב, כך מאמינות החברות הללו. "נהיה הרבה יותר קל לעשות בשוק את העסקה של ה-50 מיליון דולר ומטה", הוא אומר.

גרוסמן מציין כי: "הייתה לי פגישה עם חברה שגייסה כ-15 מיליון דול ויכולה לגייס 25 מיליון דולר מגורמים פרטיים כגון חברות הון סיכון. נאמר להם על ידי החתמים שהנאסד"ק, הם יכולים כעת לגייס 75 מיליון דולר, והם לא הבהכרח יבחרו בבורסה".

כלומר, החברות מתחילות שוב לראות ערך מוסף בקרנות הון סיכון, ואילו קרנות הון הסיכון עצמן החלו סוף סוף לגייס שוב הון לקרנות המשך, אומר גרוסמן.