לקראת שת"פ ענק עם אפל? נייקי גונזת השקת צמיד חכם

נייקי גם מפטרת את רוב עובדי חטיבת חומרת הספורט הדיגיטלי המונה 70 עובדים ותשאיר מספר מצומצם של אנשים שיעסקו בתחום התוכנה

התחום הכי חם בימים אלה בעולם הטכנולוגיה הוא המחשוב הלביש ובמיוחד צמידי הבריאות. חברות כמו סמסונג, ג'ובון, גארמין ו-FitBit השיקו בחודשים האחרונים מוצרים חדשים, שמצטרפים להכרזות של LG וסוני.

אחת החברות הראשונות להשיק מוצר בקטגוריה הזו בתחילת שנת 2012 הייתה נייקי עם ה-FuelBand. החברה החליטה לפטר את רוב עובדי חטיבת חומרת הספורט הדיגיטלי המונה 70 עובדים ולהשאיר מספר מצומצם של אנשים שיעסקו בתחום התוכנה.

חטיבת הדיגיטל-טק האחראית על פיתוח יישומים באינטרנט לא נפגעה מהפיטורים. בנייקי אישרו את הפרטים לאתר הטכנולוגיה Cnet שפרסם את הידיעה.

חטיבת חומרת הספורט הדיגיטלי של נייקי פיתחה גם את שעון הספורט של החברה - נייקי פלוס ספורט וואץ'. בעקבות הקיצוצים נייקי החליטה לגנוז את השקת הגרסה הדקה יותר של הפיול בנד שתוכננה לסתיו הקרוב.

הפיול בנד מציעה למשתמש העונד את הרצועה לזהות את הפעולות שהוא מבצע בעזרת חיישן תאוצה. בנייקי יצרו אלגוריתם שממיר את הפעולות של המתאמן לנקודות בשם נייקי פיול, אשר בניגוד לחישוב קלוריות המשתנה ממין האדם וממבנה הגוף שלו, שיטת החישוב הזו נותנת ניקוד זהה לכל אדם.

כל יום המשתמש יכול להגדיר לעצמו את היעד שהוא רוצה להגיע אליו בשיטת הנקודות הזו, והרצועה תספק חיווי בעזרת נורות בצבעים שונים, ככל שהוא מתקרב למטרה הסופית. מלבד זאת, הרצועה גם מספקת חיווי על השעה, הקלוריות והצעדים שעשה המשתמש. נייקי תמשיך למכור את הדגם שלה - פיול בנד SE - ב-150 דולר.

ה-FuelBand של נייקי אף פעם לא נמכר בישראל באופן רשמי, בדומה לחלק ממוצרי הטכנולוגיה הנוספים של החברה.

הצעד של נייקי מגיע ככל הנראה מתחרות מצד יצרניות רבות בתחום הצמידים ובעיקר בגלל הערכות שאפל תשיק את השעון/צמיד חכם שלה בחודשים הקרובים. נייקי ככל הנראה זיהתה את מה שהולך להתרחש בעולם הטכנולוגיה בעתיד הקרוב, ולכן יש סיכוי שהיא תפתח שיתוף-פעולה בתחום הזה עם אפל ותשלב את פלטפורמת הספורט שלה - נייקי פלוס - במוצר של אפל.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הוא חבר דירקטוריון בנייקי וגם נוהג להשתמש במוצרי החברה כמו הפיול בנד - מה שבוודאי יעזור בשיתוף-פעולה עתידי.