רשת חצי חינם הקימה מפעל למוצרי בשר ארוזים

המפעל מייצר מוצרים תחת המותג "מעדני הגליל" ■ בעקבות הקמת המפעל הפסיקה חצי חינם את העבודה עם חברת "מעדני הטלה"

רשת חצי חינם מרחיבה את פעילותה בתחום ייצור מוצרי מזון: הרשת חנכה לפני חודשים אחדים מפעל למוצרי בשר ארוזים תחת המותג "מעדני הגליל".

לדברי זקי שלום, מנכ"ל ומבעלי רשת חצי חינם, המפעל בחולון מייצר קו רחב של מוצרי בשר: "יש לי מפעל שמשרת כרגע את החנויות של חצי חינם. המפעל עושה הכול - גם מפרק עופות וגם מייצר קבב, המבורגר, סטייקים. אני עושה את הכול כדי לבנות מותג. זה ייקח זמן. לא בונים מותג בזמן קצר".

- יש לכם כוונה להרחיב את השיווק לנקודות מכירה מחוץ לרשת חצי חינם?

"נראה. יכול להיות שלא".

- המפעל מאפשר לך לחסוך פער התיווך של היצרניות?

"את זה נראה יותר מאוחר. האיכויות שיש לי הן לא האיכויות שיש בשוק. עם כל הכבוד לכולם, אצלי זה 100% בשר. אני לא עושה את כל התוספות. ההמבורגר והקבב זה 100% בשר".

הקמת המפעל היא למעשה הרחבת פעילות הייצור של הרשת המחזיקה יום בחברת ויטה פרי הגליל וביצרנית רסק העגבניות מילוז.

עקב הקמת המפעל, הפסיקה רשת חצי חינם את העבודה עם חברת מעדני הטלה המייצרת אף היא את מוצריה מ-100% בשר. חברת מעדני הטלה החלה את פעילותה בשוק הקמעונאי בשנת 2004, ובתחילת דרכה היא רשמה פעילות רחבה במיוחד שרשת חצי חינם.

לדברי עזרא לאטי, בעל חברת מעדני הטלה, "היה לנו שיתוף-פעולה פורה ויפה. עשינו עבודה יפה ביחד. מעדני הטלה נתנה לחצי חינם, וחצי חינם נתן למעדני הטלה את החשיפה והכוח. הוא פרגן לנו, ואנחנו פרגנו לו".

- מדוע הפסקת לשווק לחצי חינם?

"זה לא שאני הפסקתי. הוא החליט לפתוח מפעל לבשר ולהוציא את מעדני הטלה. הוא החליט שהוא מייצר לעצמו מוצרים - אז שיהיה לו בשעה טובה".

- הייתה לכם שותפות עסקית?

"חשבו שהייתה לנו שותפות עסקית, אבל זה לא היה".