בסוף זה קורה: המועצה הלאומית לספורט תוצג בשבועות הקרובים

גוף-העל שייקבע את מדיניות הספורט יוצא לדרך לאחר שמינוי החברים הושלם ■ בין היתר יישבו במועצה: עודד טירה, שמעון מזרחי, שטרן חלובה, יעל ארד

שלוש שנים אחרי שהכנסת אישרה את הקמתה, צפוי משרד הספורט להכריז בשבועות הקרובים על הקמתה של המועצה הלאומית העליונה לספורט. כך נודע ל"גלובס". המועצה תמנה 19 חברים ובראשה יעמוד עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בעבר,כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". היא אמורה להיות הגוף העליון שייקבע את מדיניות הספורט בישראל ברמת התשתיות, המתקנים והפעילות השוטפת. המועצה הלאומית - ולא הטוטו כפי שהיה נהוג עד היום - תהיה זו שתאשר מהיום והלאה את אופן תקצוב ענפי הספורט השונים.

על-פי התיקון לחוק הספורט, במועצה יישבו 19 נציגים שימונו על-ידי שר הספורט ושר האוצר. היא תורכב משלושה עובדי משרד הספורט; שני עובדי משרד האוצר; עובד משרד המשפטים; שלושה נציגי הוועד האולימפי; נציג הטוטו; נציג עובדי הרשויות המקומיות; נציג המועצה לקידום ספורט נשים בישראל; נציג איל"ת (התאחדות הענפים הלא-אולימפיים); נציג התאחדות ספורט הנכים; נציג איגוד הכדורסל; נציג ההתאחדות לכדורגל; שני נציגי ציבור בעלי רקע בתחום הספורט (אחד מתוכם - מתחום הספורט למקומות עבודה); נציג ציבור בעל רקע בתחום החברתי-כלכלי. כל חבר מועצה ימונה לקדנציה ראשונית של שלוש שנים, ויוכל להתמנות לעוד שתי קדנציות נוספות.

בין השמות המרכזיים שאושרו ניתן למצוא את אורי שפר (מינהל הספורט), אריק קפלן (נציג איל"ת), שמעון מזרחי (כדורסל), שטרן חלובה (כדורגל), יגאל כרמי (ועד אולימפי), יעל ארד (ועד אולימפי), זאב ביילסקי (נציג הרשויות מקומיות), מיכל כפרי (יו"ר אתנה), צחי פישביין (טוטו), דני בן אבו (יו"ר התאחדות הנכים), יעקב פרידברג (נציג משרד המשפטים).

ההחלטה להקים את המועצה התקבלה בשל הצורך להתוות מדיניות כוללת יותר לספורט בישראל מלבד זאת של הטוטו - כיוון שמקורות ההכנסה של הספורט, מלבד כספי המהמרים בטוטו, כוללים גם את הרשויות המקומיות, משרד הספורט, וכו'. עם הקמת המועצה יפחת באופן משמעותי כוחו של הטוטו - הוא יקטין את כמות הדירקטורים במועצה (דבר שכבר התרחש הלכה למעשה), ויהפוך לגוף שיעסוק בעיקר בשיווק משחקי ההימורים ופיתוחם.