לפטופ שולחני של HP - גדול ומוצלח - אך יקר

דגם ENVY 17 משלב את טכנולוגיית Leap Motion שמאפשרת הפעלה של המחשב באמצעות תנועה, ושמתגלה כלא שמישה ■ אבל כלפטופ שולחני המוצר הזה בהחלט יספק את המשתמש מבחינת הביצועים. חבל שהמחיר כל כך גבוה

טכנולוגיות ההפעלה באמצעות מחוות תנועה למחשבים הן לא דבר חדש ורוב האנשים מכירים אותן מהאביזר הקינקט המיועד לקונסולת המשחקים אקס בוקס 360 של מיקרוסופט. חלק מיצרניות המחשבים כבר משלבות טכנולוגיות כאלה במוצריהן, אבל עדיין מדובר בניסיונות מצומצמים שבאים להפגין את היכולת הזו ופחות להפוך לחלק טבעי מהפעלת המחשב.

תנועה: בדגם ENVY 17 (תת דגם J180) שילבה HP את טכנולוגיית Leap Motion שמאפשרת הפעלה של המחשב באמצעות תנועה. בניגוד לטכנולוגיות אחרות שעובדות באמצעות מצלמת הרשת של המחשב, כאן הלפטופ משתמש בחיישנים הממוקמים בצד הימני בתחתית המקלדת, מה שמיועד בעיקר לשליטה באמצעות היד באוויר מעל החיישן.

המטרה העיקרית של הטכנולוגיה הזו היא הפעלת משחקים שונים, כאשר יש גם חנות אפליקציות להורדת כותרים נוספים, אשר חלקם בתשלום וחלקם בחינם. בפועל, השימוש בטכנולוגיה הזו הוא בעיקר גימיק. לא מצאנו אותו נוח לשימוש ביחס לטכנולוגיות מתחרות וגם מספר השימושים בו מוגבל.

מסך: המסך כולל טכנולוגיית מגע, המשתלבת בצורה טובה עם השימושים של מערכת ההפעלה חלונות 8.1 של מיקרוסופט. ה-ENVY 17 מוגדר כלפטופ שולחני. הוא כבד מאוד - 3.4 ק"ג, כאשר הסיבה לכך היא המסך הענק - 17.3 אינץ' באיכות Full HD. התוצאה בהחלט מוצלחת והצבעים רוויים ונעימים לעין. גם רמת התאורה האחורית גבוהה.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 2.20 ג'יגה הרץ עם 12 ג'יגה זיכרון המאפשר למחשב הזה לעבוד במהירות ללא השהיות. נפח האחסון עומד על 1 טרה והכרטיס מסך הוא מסוג GeForce GT750M עם 4 ג'יגה זיכרון של חברת Nvidia. הסוללה תחזיק כ-3 שעות בהגדרות ביצועים גבוהים וחיבור WiFi. יש גם 4 כניסות USB מתקן 3.0 המהיר, כניסת LAN וגם יציאת HDMI, קורא כרטיסי זיכרון וכונן DVD. בעצם ניתן למצוא כאן את כל החיבורים שהמשתמש צריך.

מקלדת ועכבר: המקלדת נוחה לשימוש, אך לעתים יש תחושה שהיא מעט שוקעת. יש תאורה אחורית ואזור ספרות בצד הימני, בדומה למקלדות רגילות. השימוש במשטח העכבר בינוני ופחות נעים לשימוש.

רמקולים: ל-HP יש שיתוף פעולה קבוע עם חברת האודיו ביטס, וגם בדגם הזה משולבים הרמקולים של המותג. למרות ש-HP הקדישה מקום רב לרמקולים במבנה המחשב הסאונד בינוני וחסר עומק, אבל מצליח לספק ווליום גבוה.

בשורה התחתונה: אמנם טכנולוגיית התנועה במחשב מתגלה כלא שמישה, אבל כלפטופ שולחני המוצר הזה בהחלט יספק את המשתמש מבחינת הביצועים. חבל שהמחיר כל כך גבוה.

מחיר: 7,000 שקל.

ציון: 8.