השביתה בדואר צפויה להימשך: עובדים קראו להנהלה להתפטר

ההשבתה של כל סניפי הדואר צפויה להימשך גם מחר אם לא תבוא התערבות ממשלתית שתאפשר לצדדים לחזור לשולחן המו"מ ■ 300 עובדים הפגיעו מול משרדי ההנהלה ■ יו"ר עובדי הדואר: "אין מה לדבר על הפרטה לפני שמבריאים את החברה"

השבתת כל סניפי הדואר צפויה להימשך גם מחר, וזאת אם לא תבוא התערבות שתאפשר לצדדים לחזור לשולחן המו"מ. היום הפגינו כ-300 עובדים מול משרדי הנהלת החברה בתל-אביב וקראו להנהלה להתפטר לנוכח מצב החברה.

שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי הדואר, אמר ל"גלובס" כי המאבק שמנהלים העובדים הוא מאבק על הבית וקרא למשרדי האוצר והתקשורת להתערב במטרה לשים סוף לשביתה. לדבריו, מה שמציעה הנהלת החברה זה רק פיטורים וקיצוצי שכר לא חוקיים, ואין שום תוכנית מסודרת וארוכת-טווח שתאפשר שיקום החברה. פרג'ון ציין כי העובדים רוצים לראות תוכנית יותר עמוקה והגונה, ולעומת זאת מה שמציעה ההנהלה זה פירוק ההסכמים הקיבוציים.

בתשובה לשאלה על חלקם של העובדים במצב החברה, הוא אמר כי "העובדים מבינים את הצורך לתת כתף, ואכן יעשו זאת, אבל מה שההנהלה רוצה זה רק פיטורים וקיצוצי שכר בלי שהעובדים רואים סיכוי להבראת החברה".

לדבריו, "מדובר בעובדים שמרווחים 6,000 ו-7,000 שקל בחודש. לא מדובר במאיון עליון ולא ניתן שיפגעו בהם. עכשיו באה ההנהלה ומדברת על הסחר האלקטרוני ועל כך שפתאום צריך להשתנות לטובת העידן החדש ולהיערך לטובת משלוח חבילות בצורה אפקטיבית יותר. איפה הם היו עד עכשיו? מתי בדיוק הם לא ראו את זה בא? גם בזה העובדים אשמים?", הוא תהה.

לגבי המשך השביתה אמר פרג'ון כי היום תיערך פגישה עם ההסתדרות שמלווה את התהליך ושם יוחלט כיצד להמשיך, אבל כרגע הכיוון הוא של המשך השביתה. לגבי האפשרות שחברת דואר ישראל תופרט כחלק מתהליך ההבראה שלה, פרג'ון אמר שהוא "לא מכיר תוכנית כזו והנהלת החברה לא הציגה בפני העובדים שום דבר כזה. קודם כל צריך להבריא את החברה לפני שיפריטו אותה ובזה אנחנו מתמקדים כרגע".

בתוך כך, ועד עובדי הדואר הקים ועדת חריגים לטיפול במקרים של דברי דואר דחופים ומצילי חיים: העברת תרופות, דרכונים לטיפול רפואי וכו'. כמו כן, הוועדה אישרה העברת וחלוקת בחינות הבגרות ביום חמישי וכן הפצת שי הנצחה לחללי מערכות ישראל. הוועד הודיע כי כל פנייה לוועדה תישקל באופן ענייני מתוך אחריות כלפי הציבור ומתוך מטרה למזער את הנזק לאזרחים. עוד הוסיפו בוועד כי הם קוראים להנהלת החברה להתעשת ולחזור לשולחן המשא ומתן באופן מיידי.

מחברת דואר ישראל נמסר: "חברת דואר ישראל מתמודדת עם מציאות פיננסית קשה, המחייבת תוכנית הבראה מקיפה. לצערנו, ארגון העובדים מסרב להפנים עובדה זו, ולהתאים את עצמו לאתגרים שעומדים בפני החברה בעולם החדש, בו כמויות הדואר הנשלחות פוחתות באופן משמעותי משנה לשנה. הנהלת החברה הגישה לארגון העובדים ולהסתדרות תוכנית הבראה הוגנת, המתחשבת בזכויות העובדים. במקום לשבת ולדון על התוכנית במטרה לשמור על מקור פרנסתם של 7000 עובדי החברה, בוחר ארגון העובדים בדרך לוחמנית שרק תגדע את מקור פרנסתם של העובדים, ותפגע בציבור הלקוחות. אנו קוראים לארגון העובדים לפעול בשיתוף עם ההנהלה על מנת להביא את החברה למסלול של צמיחה וקידמה".