עיריית שדרות: פיטורים, ייקור ארנונה ו-125 א' ש' לאייל גולן

אף שבעירייה מקדמים תוכנית הבראה לכיסוי הגירעון, הוחלט להקציב מאות אלפים לחגיגות יום העצמאות ■ יו"ר האופוזיציה בעיר: "יד אחת מקצצת, והשנייה מבזבזת"

ביום שלישי הקרוב תובא לאישור מליאת המועצה בעיר שדרות תוכנית הבראה שבמסגרתה מוצעים פיטורים של 89 עובדים ועלייה של כ-9% בתעריף הארנונה בעיר, אך למרות זאת ייהנו תושבי העיר מהופעות של אייל גולן ביום העצמאות, בעלות של כ-125 אלף שקל למשלם המסים.

בסך-הכול צפויה עיריית שדרות להוציא 300 אלף שקל על חגיגות יום העצמאות וטקסי יום הזיכרון מתקציב העירייה, וכ-150 אלף שקל נוספים מתקציבים חיצוניים, ובאופוזיציה תוקפים את מה שהם מכנים בזבוז כספי הציבור.

גורמים בעירייה טוענים כי הסכום המוקצב להופעות הוא מחצית ממה שהיה נהוג בשנים קודמות, ומגנים על ההוצאה בטענה שלתושבים מגיע ליהנות מהופעות של אמנים בסדר הגודל של גולן. יו"ר האופוזיציה במליאת העיר, יובל גבאי, יצא נגד החלטת העירייה להוציא סכומים גדולים בתקופת הקיצוצים: "בו בזמן שעיריית שדרות מחויבת לתוכנית הבראה קשה הכוללת פיטורי עובדים, מוצא לנכון ראש העיר להביא את אייל גולן בעלות מטורפת של כ-125 אלף שקל. זהו בזבוז כספי ציבור מצד עירייה המתיימרת להציג מצב כלכלי קשה. יד אחת מקצצת, ויד שנייה מבזבזת".

מעיריית שדרות נמסר בתגובה כי תושבי שדרות לא יישארו מקופחים בחגיגות יום העצמאות, ובדומה לשאר תושבי המדינה, גם הם יוכלו ליהנות מהופעות של זמרים מן השורה הראשונה.

"יחד עם זאת, העירייה פועלת באחריות, תוך התחשבות במצבה הכלכלי הרגיש, ולכן על אף הבאתם של זמרים מן השורה הראשונה, תקציב העירייה לחגיגות יום העצמאות קטן ב-50% ביחס לתקציב בשנים עברו", נמסר מהעירייה. "נמשיך לפעול במרץ למען תושבי העיר הנפלאים, אשר יוכלו לחגוג וליהנות, לראשונה לאחר שנים, מהופעות של זמרים בסדר גודל כזה, הופעות אשר לולא העירייה לא היו זוכים רבים מהתושבים לראות".

באשר לתוכנית ההבראה של ראש העיר, אלון דוידי, בעיריית שדרות טוענים כי מדובר בצורך מיידי שיאפשר לעיר לצאת לדרך חדשה, וכי הם נאלצים לעשות זאת עקב הגירעון העצום שירשו מראש העיר בוסקילה - 100 מיליון שקל.

עוד טוענים בעירייה כי בכהונה הקודמת "ההפקרות חגגה, והיו כאלה שחגגו על הקופה הציבורית והפכו אותה לרכושם הפרטי".