מדד אמון הצרכנים של גלובס, בשיתוף PwC Israel, עלה במארס זה החודש השני ברציפות. המדד טיפס ב-3 נקודות ל-76.8 נק' (1996 = 100 נק') אחרי עלייה של 4.6 נק' בפברואר וירידה של 1.6 נק' בינואר. ברבעון הראשון השלים המדד עלייה של 6 נק', אך נותר נמוך ב-3.9 נק' מרמתו באוקטובר אשתקד.
נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה במארס ב-2 נק' ל-73.3 נק', אחרי ירידה מצטברת של 5.7 נק' בינואר-פברואר. ייתכן, לפיכך, שמסתמנת בלימה בסחף הפסימי שהסתמן בחודשים הקודמים. עם זאת, קשה לקבוע כי מדובר בתפנית חיובית לכל דבר ועניין.
לכאורה, ניתן לקשור בין העלייה במפלס האופטימיות במארס לבין ההחלטה להנהיג מע"מ 0% לקוני דירה ראשונה. אך נתוני המדד, כפי שיודגש להלן, אינם מתיישבים עם סברה זו. יש להניח כי השפעת מהלך זה תורגש, אם בכלל, רק בחודשים הבאים כאשר התוכנית תגיע לשלבי יישום.
להורדת חוברת המדד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.