טבע: תוצאות טובות בניסוי במוצר לטיפול בכאבי גב כרוניים

מטופלים שקיבלו את הטבליות של טבע שמפותחת לטיפול בכאב חמור באופיואיד בעל השפעה ארוכת טווח, הראו שיפור משמעותי בכאבים

חברת טבע מדווחת היום (ד') על תוצאות חיוביות ממחקר שלב III מכריע במוצר שלה לטיפול בכאבי גב תחתון כרוניים. התוצאות הראו שיפור משמעותי בטיפול על פי מדדי הכאב השבועיים של המטופלים WPI (עוצמת הכאב הגבוהה ביותר) ו-API (עוצמת הכאב הממוצעת).

אצל מטופלים שהמשיכו לקבל את המוצר של טבע הכאבים לא גברו, ואילו מטופלים שנטלו פלצבו חשו הרעה משמעותית בהשוואה למצב ההתחלתי. מניית טבע, נציין, לא מגיבה באופן משמעותי להודעה.

טבע מתכננת להגיש בקשה לרישום תרופה חדשה (NDA) עבור CEP-33237 למינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עד סוף שנת 2014. אלו תוצאות ראשוניות מניסוי זה והתוכנית היא לפרסם נתונים נוספים מהניסוי בספרות המדעית וכמו כן להציגם בכנסים רפואיים קרובים.

כל המטופלים (בקבוצות הפעילות ובקבוצות הפלצבו) טופלו באמצעות CEP-33237 בשלב התווית הפתוחה על מנת לזהות את המינון האופטימלי לקבלת שיכוך כאבים מספק עם סבילות מקובלת. לאחר מכן, הנבדקים קיבלו באופן אקראי פלצבו או את מנת ההידרוקודון שהוקצתה להם. המחקר מדד את השינוי ברמת הכאב הממוצעת השבועית של המטופלים.

ה-CEP-33237 הן טבליות שחרור מושהה של הידרוקודון ביטרטרט אשר פותחו עם טכנולוגיות ייחודיות המשלבות תכונות המרתיעות שימוש לא נאות. זוהי פורמולציה נסיונית של הידרוקודון ללא אצטאמינופן הניתנת פעמיים ביום אשר מפותחת לטיפול בכאב חמור הדורש טיפול יומי ומסביב לשעון באופיואיד בעל השפעה ארוכת טווח, במצב שבו שאר אפשרויות הטיפול אינן מספקות. המוצר של טבע מפחית כאמור את סיכויי השימוש הלא נאות של מוצרים אופיאודיים.