מפעל חוליות רכש את Argo הסלובנית ב-4 מיליון אירו

חברת הפלסטיק מנסה לפרוץ לשוק האירופי ולנסיכויות המפרץ במטרה להכפיל מכירות בתוך 5 שנים

חברת הפלסטיק חוליות, שבבעלות הקיבוץ שדה נחמיה שבאצבע הגליל, דיווחה היום (ד') על הרחבת פעילותה לאירופה, לאחר שרכשה את המפעל הסלובני Argo. היקף העסקה הוערך בכ-4 מיליון אירו (כ-19 מיליון שקל), וחוליות רכשה את המפעל ואת הנכסים של החברה מבנק NLB הסלובני, שהיה בעליו.

מפעל חוליות עוסק בתחום הייצור של מוצרי צנרת לענף הבנייה והתשתיות, החל לפעול ב-1947 ונחשב לחברת הפלסטיק הראשונה של התעשייה הקיבוצית. מחזור המכירות השנתי של החברה נאמד בכ-150 מיליון שקל, ורוב פעילותה מתמקדת בשוק הישראלי. עם לקוחותיה נמנים רפאל מערכות לחימה מתקדמות, חברת החשמל, אלביט מערכות, בזק, טבע ועוד.

מהלך הרכישה של Argo משקף את אחד היעדים המרכזיים של חוליות לשנים הבאות: סימון השוק האירופאי והתבססות בו. בחברה סיפרו היום, כי עם השלמת הרכישה שלArgo ייפתחו בפני חוליות שווקים נוספים בעשר מדינות באירופה, ובהן גרמניה, אוסטריה, איטליה, צ'כיה ועוד. בתוך מספר חודשים החברה מתכוונת לשווק במדינות אלה את אחד ממוצרי הדגל שלה - צנרת פלסטיק אקוסטית חדישה וידידותיות לסביבה להזרמת שפכים, וזאת במקום צנרת שעשויה ממתכת ומזהמת את הקרקע. בחברה מעריכים כי בזכות רכישת Argo יהיה בכוחה גם לפרוץ לשווקים מעבר לאירופה - כמו לחלק מהנסיכויות במפרץ הפרסי.

הכשרה בארץ

חלק מעובדי המפעל הסלובני יגיעו בתקופה הקרובה לאתרי הפעילות של חוליות בישראל כדי להתמקצע בייצור מוצרי החברה. בחוליות בישראל מועסקים כ-200 עובדי ייצור, מהנדסים, מעצבים ואנשי שיווק. מנכ"ל החברה הוא פול שטיינר, והיום העריכו שם כי עם רכישת Argo היא תוכל להכפיל בתוך 5 שנים את היקף מכירותיה. במקביל, החברה כבר פועלת להקמת מפעל ייצור חדש באחת ממדינות אסיה.

בשנים האחרונות חוליות הרחיבה את פעילותה בתחום המערכות למיחזור של "מים אפורים" - מים שנעשה בהם שימוש במסגרת פעולות ביתיות כמו מקלחת, הדחת הכלים וכביסה, ומהווים חלק מרכזי בצריכת המים הפרטית. באמצעות מערכות שפיתחה, ניתן למחזר מים אלה ולאחר טיהורם לעשות בהם שימוש שני להדחת אסלות, להשקיה של גינות ועוד. בין מטרות החברה, להוביל בשנים הקרובות את השוק הישראלי בתחום מיחזור המים האפורים.