מניית היום: מזנקת בכ-7% בעקבות התחלת ניסוי קליני

אייסקיור תנהל ניסוי במסגרתו יוקפאו גידולים סרטניים בשד שקוטרם קטן מ-1.5 ס"מ, ותנהל מעקב לאחר מכן ללא הסרה כירורגית של הגידול

חברת אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה, דיווחה הבוקר כי היא מתחילה בניסוי קליני מרובה מרכזים, לבחינת השפעתו של הליך ההקפאה (cryoablation) על גידולים ממאירים בשד.

ההודעה, שנמסרת במהלך הכנס השנתי של ארגון מנתחי השד האמריקאי הנערך בלאס וגאס, באה בהמשך לפרסום תוצאות מניסוי (1072Z) שנערך במימון קבוצת האונקולוגיה האמריקאית של איגוד הכירורגים, וכלל הקפאת גידולים סרטניים קטנים בשד, ומיד לאחר מכן את הסרתם בהליך כירורגי. הנתונים שנאספו בניסוי זה הוכיחו את הצלחת ההליך בהשמדת גידולים שקוטרם קטן מסנטימטר.

אייסקיור תנהל ניסוי במסגרתו יוקפאו גידולים סרטניים בשד שקוטרם קטן מ-1.5 ס"מ, ותנהל מעקב לאחר מכן ללא הסרה כירורגית של הגידול. ניסוי זה יעשה שימוש במערכת IceSense3 להקפאת הגידולים, אשר לה הפוטנציאל להקפיא גם גידולים גדולים יותר, הודות לטכנולוגיה מתקדמת יותר ממערכות הדור הקודם.

חזי הימלפרב, מנכ"ל אייסקיור: "הניסוי שלנו עושה שימוש במערכת IceSense3 המבוססת על טכנולוגיית הקפאה מתקדמת, המספקת את טיפול ההקפאה בעל הטמפרטורה הנמוכה ביותר, היציב והמהיר ביותר הקיים כיום. החלק המרגש ביותר בניסוי זה הוא העובדה כי המטופלות, אשר להן גידולים סרטניים קטנים בשד, יעברו הליך הקפאה ולאחר מכן יהיו במעקב במשך חמש שנים ללא צורך בהסרה כירורגית או כריתת-שד. להליך ההקפאה יש את הפוטנציאל לשנות את מערך הטיפולים המוצע לנשים שחלו בסרטן השד, ולספק אופק חדש של טיפולים שמותאמים לכל מטופלת ומטופלת".

הניסוי הקליני שתערוך אייסקיור יגייס ויעקוב אחר נשים בנות 65 שנים ומעלה, שאובחנו כבעלות גידולי סרטן שד לומינלי מסוג A בקוטר של עד 1.5 ס"מ. המטופלות יקבלו גם טיפול משלים, המבוסס על סטנדרטים מקומיים. הניסוי תוכנן בקפידה בעזרת קבוצה של רופאים מומחים מובילי דעה בתחומי ניתוחי השד ורדיולוגיה פולשנית שאף ישתתפו בניסוי והוא יתבצע בכ-20 בתי חולים, מרפאות שד ומרכזים רדיולוגיים שנבחרו בקפידה בכ-200 נשים עם גידולים סרטניים בשד הקטנים מ-1.5 ס"מ ויעשה שימוש במערכות IceSense3 שכבר מותקנות ברובם לשם טיפול בגידולים שפירים בשד מסוג פיברואנדומה.