כרטיסים למונדיאל: השתוללות מחירים בשוק היד השנייה

"בלומברג": אתרי היד שנייה מציעים כרטיסים למשחק הגמר בברזיל תמורת מחיר מקסימלי של 40 אלף ד'; בפיפ"א מאיימים לבטל כרטיסים שיימצא כי נרכשו מ"ספסרים"

על-אף האיסור החמור מצידה של פיפ"א, מארגנת המונדיאל - הכרטיסים למשחקי ברזיל 2014 נמכרים באתרי יד שנייה בסכומים מטורפים. סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת כי למשחק הגמר, שייערך ב-13 ביולי באצטדיון המראקנה בריו דה ז'ניירו, מגיע מחיר של כרטיס בודד עד ל-40 אלף דולר.

מחיר הכרטיס הזול ביותר שניתן למצוא באתר השווייצרי ויאגוגו עבור הגמר עומד על 5,240 דולר (כשהערך הנקוב עליו הוא 440 דולר בלבד). על-פי פיפ"א, מכירת כרטיסים בפעם השנייה היא אסורה לחלוטין, והארגון מאיים לבטל כרטיסים שיימצא כי "סופסרו".

באתר ויאגוגו טוענים כי הם אינם מפעילים מסחר בכרטיסים במדינות כמו בריטניה, שבהן מכירת כרטיסי כדורגל מיד שנייה אסורה על-פי חוק. "אנחנו פועלים על-פי החוקים של כל מדינה. ברוב המדינות ניתן למכור כרטיסים בפעם השנייה, במחירים שיכולים להיות נמוכים או גבוהים יותר מהמחיר הנקוב", אמר דובר ויאגוגו, אוליבר ווילר. ויאגוגו, שמחברת בין מוכרי כרטיסים לקונים - גובה עמלה של 10% מהמוכרים, ו-15% מהקונים.

בסך הכל הופצו למונדיאל סך של 3,334,524 כרטיסים, 89% מתוכם נמכרו בכסף (היתר חולקו כהזמנות לזכייני השידור של פיפ"א, הספונסרים של הטורניר, כלי התקשורת המסקרים, ו-הוועדה המארגנת הברזילאית; חלק קטן נמכר על-ידי פיפ"א במסגרת אירוח VIP יוקרתי).

על-פי ויאגוגו, מרבית רוכשי הכרטיסים למונדיאל באתר שלה הם אמריקאים - שמשלמים בממוצע 2,800 דולר לכרטיס.