טבע: ה-FDA אישר את הסינריבו לטיפול בלוקמיה לשימוש ביתי

ההתוויה החדשה תציע לאנשים הסובלים מלוקמיה מיאלואידית כרונית גמישות נוספת בטיפולים, ותפחית את תדירות הביקורים אצל הרופא

יצרנית התרופות טבע הודיעה היום, כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את התרופה Synribo® בזריקה תת-עורית לשימוש ביתי, וכן מדריך תרופות והוראות לשימוש עבור התרופה, המיועדת לטיפול בלוקמיה.

הודות לאישור זה, רופאים המטפלים בחולים בגירים בשלב הכרוני או המואץ של לוקמיה מיאלואידית כרונית שאינם מגיבים יותר, או אינם מסוגלים לסבול שני מעכבי טירוזין קינאז או יותר, יוכלו לאפשר למטופלים לקבל טיפול בסינריבו בביתם.

טבע עובדת על סיום תוכנית תמיכה מקיפה בבתי המרקחת עבור תרופות ייחודיות, שתעזור ליישם בהצלחה את הטיפול הביתי בסינריבו עבור קופות חולים, המטופלים והמטפלים. תוכנית זו צפויה להתחיל לפעול בהקדם האפשרי במהלך הרבעון השני של 2014.

"אנו ממשיכים להרחיב את סל מוצרי ושירותי האונקולוגיה של טבע, וההתוויה המעודכנת של סינריבו מדגימה את המחויבות שלנו לשיפור החוויה הכוללת ולהסרת המחסומים לטיפול באנשים המתמודדים עם לוקמיה מיאלואידית כרונית", אמר ביל קמפבל, סמנכ"ל ומנהל מחלקת האונקולוגיה של החברה.

"הטיפול הביתי צפוי להפחית את תדירות הביקורים אצל הרופא של חולים המטופלים בסינריבו, תוך כדי שמירה על שיתוף הפעולה הצמוד עם קופת החולים לניהול משטר הטיפול שלהם", הוסיף.

"עד כה היה זה הכרחי שבגירים המתמודדים עם השלב הכרוני או המואץ של לוקמיה מיאלואידית כרונית, וטופלו בסינריבו, יגיעו לרופא שלהם פעמיים ביום במשך שבועיים, דבר המהווה טרחה ונטל כבדים הן לחולים והן לרופאים," אמר ד"ר מאיר וצלר, ראש מחלקת הלוקמיה במכון רוזוול פארק לסרטן. "כעת, הרופאים יכולים להחליט אם המטופלים שלהם מתאימים לטיפול עצמי, ואם כן, להדריך את המטופלים איך להשתמש בסינריבו בבית".

ההתוויה בזריקה תת-עורית נועדה לשימוש בקרב בגירים בשלב הכרוני או המואץ של לוקמיה מיאלואידית כרונית, עם התנגדות ו\או אי-סבילות לשני מעכבי טירוזין קינאז או יותר.