ג'ורג' סורוס יוצא נגד המלחמה בסמים: "זה לא מועיל"

בטור שפרסם המיליארדר ב"פייננשל טיימס", הוא תומך בדוח חדש של London School of Economics, אשר חתום על-ידי 5 זוכי פרס נובל לכלכלה ■ הדוח טוען כי איסור על שימוש אינו הפתרון

ג'ורג' סורוס יוצא נגד המלחמה בסמים. בטור שכתב ב"פייננשל טיימס", תומך סורוס בדוח חדש של London School of Economics, אשר חתום על ידי חמישה זוכי פרס נובל לכלכלה וקורא לסיים את המלחמה העולמית בסמים.

סורוס מתאר את הדוח כ"מחקר היסודי ביותר בנוגע למלחמה בסמים". המחקר, אשר נתמך כאמור בכמה מהכלכלנים הבכירים בעולם, טוען כי "נתונים המסתמכים על עובדות בנוגע למלחמה בסמים אינם בנמצא יותר מדי זמן. זה הזמן לבצע שינויים".

בראשי פרקים, המחקר מציין כי עולם ללא סמים אינו אפשרי, איסור על שימוש אינו הפתרון וכי יש לסיים את הכליאה הרחבה של משתמשים בסמים. סורוס מציין בטורו כי הוא "מסכים ביותר עם הדברים הללו".

"מזה למעלה מארבעה עשורים, ממשלות ברחבי העולם בזבזו סכומי עתק על מאמצים בלתי אפקטיביים ודכאניים נגד סמים", הוא כותב. "מאמצים אלה באים על חשבון תוכניות שאכן עובדות כמו החלפת מזרקים וטיפול בתחליפי סמים. לא מדובר רק בבזבוז כסף, זה ההיפך ממועיל".

סורוס טוען כי "יותר מדי זמן האו"ם עבד כדי לכפות מודל של 'גודל אחד מתאים לכולם' ברחבי העולם, בהתבסס על אמונה שמדיניות של איסור לבדה תפתור את בעיית הסמים הגלובלית". לדבריו, זה לא עובד מפני ששוקי הסמים הם דבר שמתאים את עצמו למציאות - אם אוסרים במקום אחד על חומר מסוים - הוא יצוץ במקום אחר, או תחת שם שונה.

ברחבי העולם, 40% מהאסירים יושבים בבתי הכלא על עבירות הקשורות לסמים. סורוס מאמין שעדיין ניתן לעשות שינויים: "יש לנו הזדמנות של פעם בדור לתקן מערכת שבורה בכל העולם, על מנת להתמודד עם משבר הסמים. העלות של לא לעשות כלום גדולה מדי".