גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פוגל: "אי.די.בי - חברה שאפשר לסמוך עליה בניהול השקעות"

עו"ד חגי אולמן, בארוע הקלוזינג של הסדר החוב באי.די.בי: "משעה שחברה נקלעת לחדלות פרעון, הנושים הם אלו שיבחרו את עתידה ומי יוביל אותה קדימה" ■ בן משה: "נקיים פעילויות חדשות שישיאו ערך רב למשקיעי החברה ולאזרח הישראלי"

"ההסדר מוביל לשינוי אקלימי בהסדרי החוב במדינת ישראל, תוך שהוא מלמד אותנו פרק חדש ומרענן בנוף הסדרי החוב בישראל - משעה שחברה נקלעת לחדלות פרעון, הנושים הם אלו שיבחרו את עתידה ומי יוביל אותה קדימה. הם יעשו זאת בהתאם להצעות שיעמדו לפתחם ויבחרו בהצעה הכלכלית הטובה ביותר עבורם". כך אמר הערב (ד') עו"ד חגי אולמן, בארוע הקלוזינג של הסדר החוב הממושך והיקר ביותר בתולדות שוק ההון, הסדר החוב באי.די.בי.

אולמן הפנה דברים גם לנוחי דנקנר. "אמרתי בעבר. לא היה חסר הרבה שבמעמד זה היה נמצא מר דנקנר בראש החבורה. מר דנקנר, אינך שונה מבעלי שליטה אחרים בחברות אשר בסיומם של הסדרים מצאו עצמם מובילים את החברה תוך ועל אף שהנושים סופגים תספורת אדירה מחוב החברה כלפיהם וכאילו שלא קרה דבר. לצערך הרב, תקדים ייחודי וחשוב זה שארע בהסדר זה, הגיע וחל במשמרת שלך. אני מבקש לאחל לך כל טוב ובהצלחה שאני משוכנע שעוד נכונה לך".

בהמשך דבריו, תוך שהוא נרגש וחנוק מדמעות, הודה אולמן למשפחתו על כך שהקדיש את מירב זמנו להסדר על פני זמן איתם. ״אני מצדיע לך אשתי ורדית״, אמר.

פוגל: "חברה שאפשר לסמוך עליה בניהול השקעות"

אהרון פוגל, שיסיים את תפקידו כיו"ר אי.די.בי פתוח, אמר בארוע: "אני מסיים היום תקופה קצרה כיו"ר. הייתה פה הרמוניה, נוצר דבר מדהים, חברה שאדם מהיישוב יכול היום לסמוך עליה בניהול השקעותיו. אני מניח שלאחר הקלוזינג, נראה בתוך כחצי שנה פתוח עסקי ושינויים מבניים.

"אני הכרתי שני אנשים מיוחדים - מוטי בן משה, אדם בעל איכויות מדהימות, ואדוארדו אלשטיין, יהודי ציוני מאין כמוהו הפועל מתוך הלב. אני מקווה שהעסקה גם תתגלה כטובה. יש כאן זוג נאמנים שפעלו פה כקוסמים ויצרו תחרות על אי.די.בי, דבר שהביא להכנסת כספים משמעותית שיוכלו להוציא את אי.די.בי לדרך חדשה.

"לקחים לעתיד - אני מקווה שחשיבות השם אי.די.בי תפחת, מה שחשוב הן הנכסים שבבעלותה, ובסוף הכל זה אנשים. הנהלת אי.די.בי בראשות חיים גבריאלי גילתה עוצמה ויכולת להגיע לרגע זה. אני מקווה כי הם ימשיכו בתפקידם".

לאחר מכן נשא דברים מוטי בן משה, שאמר: "אנחנו מסיימים שנה של מסע רכישות. זהו הקונצרן המעניין ביותר בשוק הישראלי. זו הייתה שנה לא קלה ואני מודה למסירות הנאמנים, הרגולטורים, הכנ"ר ומחזיקי האג"ח שללא הצבעת האמון בהצעה שלנו לא היינו פה. אני מודה לשופט אורנשטיין שהוביל את התהליך ביד רמה למקום בו אנחנו נמצאים כיום.

"אנחנו מוציאים היום את החברה לדרך חדשה ובלי נדר נקיים גם פעילויות חדשות שישיאו ערך רב למשקיעי החברה ולאזרח הישראלי. הייתי רוצה לסיים עם אדוארדו בהרמת כוסית בברכת שהחיינו".

אדוארדו אלשטיין אמר: "קשה לי להתחיל ולבטא כמה אני נרגש ומהי משמעות היום הזה עבורי. סבי נולד באירופה, הוא היה איש כסקים מצליח שצמח מכלום, מכר דירות לטווח הארוך ל-5-12 שנה. הוא היה מביט בפניו של הלקוח והיה אומר: 'אם אתה מאמין ללקוח שלך אתה יכול לתת לו לשלם בתשלומים רבים, ללא זה גם כסף במזומן לא שווה הרבה'. אם אתה רציני לגבי עסקה אתה צריך להיות נחוש ולהגיע מספר פעמים למקום הרכישה. זה מה שלמדתי מאבי. אני מוצא שלהגיע לארץ זו ברכה. אני מודה לאלוהים, זו מתנה לעשות דבר כה חשוב בישראל. אני מודה לעובדי החברה על עבודתם המסורה. אני מודה לפוגל שפעל במקצועיות".

גבאי: "סיפור ההתבגרות של שוק ההון הישראלי"

גם אייל גבאי נשא דברים, ואמר כי "סיפור הסדר החוב באי.די.בי הוא סיפור ההתבגרות של שוק ההון הישראלי. הסדר חוב, שמיטת חובות הולכים איתנו מימי התנ"ך. העבודה שהסדר החוב הזה מערבב בתוכו את חוק הריכוזיות ומחזיר לארץ משקיע מוכשר כבן משה שהצליח באופן מסחרר בחו"ל ומביא משקיע ציוני כאלשטיין הוא תעודת הצטיינות למדינת ישראל. אומרים שבשוק ההון הישראלי אין חברים, אמרו אתה זה גם בפוליטיקה ומצאתי שם אנשים חכמים וחמים עם ראש על הכתפיים, ומצאתי את זה גם בשיק ההון הישראלי. הייתה פה חבורה מוכשרת, חברות אמיצה ועל כך צריך להודות לכולם.

אני אומר לאלשטיין ובן משה, הסבלנות של שוק ההון התקצרה, מה שהעלה אותם יכול להיות כנגדם. היום השותפים שלכם הם מחזיקי האג"ח שהפכו לבעלי המניות, אתם מנהלים את החברה איתם ובשבילם. אני מציע לכל משקיע בהסדר חוב אחר ללמוד מהסדר אי.די.בי, בעלי שליטה צרכים להבין שאו שמשלמים או חובות או שמשלמים מחיר על אי תשלום החובות".

גם ליאור חנס יו"ר כור וחיים גבריאלי מנכ"ל אי.די.בי פתוח נמצאים בארוע.

מחר ייצא לדרך שלב הקלוזינג בהסדר החוב. לאחר כמעט שנתיים וכ-40 מיליון שקל שגבה ההסדר מקופת הקונצרן המצטמקת, העבירו אמש צמד הנאמנים שמונו לאי.די.בי ע"י ביהמ"ש, אייל גבאי וחגי אולמן, הודעה יוצאת דופן לפיה היום צפוי להיערך במשרדי אי.די.בי "אירוע חתימת הקלוזינג" להסדר החוב בהיקף של כ-2 מיליארד שקל.

מיותר לציין כי עד כה לא נערך במחוזותינו אירוע לציון סיומו של הסדר חוב הכולל תספורת של מאות מיליוני שקלים לנושים. באירוע תצוין העברת שרביט הבעלות בקונצרן - שנקלע לחדלות פירעון תחת הנהגתו של נוחי דנקנר - לידיהם של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה.

מוקדם יותר היום חשף "גלובס" כי אהרון פוגל, היו"ר הזמני של אי.די.בי פתוח, יסיים את תפקידו בחברה, לאחר השלמת הקלוזינג של הסדר החוב בימים הקרובים. צמד בעלי השליטה החדשים, אלשטיין ובן משה, יחליפו אותו בתפקיד ויכהנו כיו"רים.

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; רדיט יורדת ב-10%, רשת הרהיטים RH מזנקת ב-18%

בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה ברבעון האחרון על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר בחברת ה-AI אנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו ביקש הארכה מבג"ץ; היועמ"שית: להיערך לגיוס חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ אינטנסיבי על מנת לגבש את ההסדר הדרוש, ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"