שופרסל קיבלה הצעה למכור את נכסי הנדל"ן שלה

ההצעה - מקרן אמריקאית תמורת כ-2 מיליארד שקל ■ יו"ר שופרסל: "שופרסל רואה בחברת הנדל"ן שלה נכס אסטרטגי, ולכן לא תמכור. הנושא כלל לא על הפרק"

‎צמד בעלי השליטה בקונצרן אי.די.בי, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן-משה, קיבלו הצעה מקרן אמריקאית למכור את הנדל"ן של רשת שופרסל , הנמצאת בשליטת הקונצרן, תמורת כ-2 מיליארד שקל. המתווך בעסקה הוא מגדל חיתום.

מאלשטיין ובן משה לא נמסרה תגובה לידיעה עד לפרסום הידיעה, ואילו רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, מסר היום (ה') בתגובה: "שופרסל רואה בחברת הנדל"ן שלה נכס אסטרטגי, ולכן לא תמכור את החברה. הנושא כלל לא על הפרק".

באפריל 2013, במהלך שנועד להציף ערך ברשת המזון, השלימה שופרסל את מהלך פיצול נכסי הנדל"ן שלה לחברה נפרדת (שופרסל נדל"ן), במסגרתו העבירה לידי החברה-הבת 68 סניפים, בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל, שהיו רשומים בדוחותיה בעלות מופחתת של כ-1 מיליארד שקל, וכן 16 נכסים להשקעה ו-5 סניפים בהקמה. ‏רוב הסניפים שנמכרו הושכרו מחדש לחברה-האם שופרסל לתקופה של 12 שנים, עם שתי אופציות להארכה.

‏‏לאור השינוי המבני הזה קיבלה שופרסל פרה-רולינג מרשויות המס, לפיו ניתן לה פטור ממס הכנסה וממס שבח בשני תנאים: שהחברה-הבת תחזיק למשך שנתיים בנכסים, וששופרסל עצמה תמשיך להחזיק במשך שנתיים בחברה-הבת.

מכיוון שהסדר זה נכנס לתוקף במארס 2013, הרי שמכירת הנדל"ן כעת עשויה להיחשב כהפרה של התנאים הללו ולהביא לביטול הטבת המס, מה שמקטין את הסיכויים כי עסקה כזו תצא לפועל במהלך השנה הקרובה.

נכון לסוף 2013 החזיקה שופרסל בכ-88 נכסים בשטח כולל של 188 אלף מ"ר. שווים ההוגן של נכסים אלה רשום בדוחות החברה לפי 2.15 מיליארד שקל, דמי השכירות מהם הסתכמו בכ-177 מיליון שקל, והתשואה הממוצעת מהם עמדה על 7.33%.