פרשת הרפז: אשכנזי ומעורבים נוספים ייחקרו בקרוב באזהרה

גורם במשטרה לגלי צה"ל: החקירה בפרשת הרפז צפויה להסתיים עד סוף החודש

פרשת הרפז: גורם במשטרה אומר כי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ומעורבים נוספים בפרשה ייחקרו בימים הקרובים באזהרה - כך דווח בגלי צה"ל. הגורם הוסיף כי המשטרה צפויה לסיים את החקירה עד לסוף החודש.

בנוסף, בסוף חודש מארס נעצר בכיר במשרד הביטחון במסגרת הפרשה. הוא נחקר באזהרה ושוחרר למעצר-בית.

לפני כן, דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, ואלוף-משנה במילואים ארז וינר נעצרו ושוחררו למעצר-בית לאחר שהעבירו לילה במעצר. הם נחקרו ביחידת להב 433, בין היתר בחשד להשמדת ראיות ושיבוש הליכי חקירה. בניהו עומת בחקירתו עם הראיות שנאספו נגדו, והוא נשאל על החומרים שנמצאו על המחשב הצבאי בביתו.

אלוף במילואים אבי מזרחי, חבר פורום מטכ"ל בזמן פרשת הרפז, טען אז בגלי צה"ל כי אם החשדות נכונים, צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית. "אם מנסים לרמוז שהיה ניסיון של רמטכ"ל ושל מקורבים להכפיש, למצוא או לעשות פוץ' על הדרג המדיני - אז אנחנו צריכים להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את זה לשורש ולעומק ותוציא את האמת לאו", אמר מזרחי.

חבר הכנסת נחמן שי, דובר צה"ל לשעבר, סיפר בגלי צה"ל: "הקווים בעבודה בין הדרגים השונים ברורים, עוד לפני שהייתי בתפקיד דובר צה"ל".

הוא מתח ביקורת על התנהלות בניהו בפרשה. "דובר צה"ל כפוף לרמטכ"ל, והרמטכ"ל כפוך לשר הביטחון. בשום פנים ואופן לא יכולה להיות התמודדות בין הרמטכ"ל לשר הביטחון, בין אהוד ברק לגבי אשכנזי", אמר שי.

"היה לי קשה לראות את אבי בניהו נעצר", סיפר שי, "אני מצטער על ההתפתחות הזאת". לדבריו, הדברים מתנהלים אחרת כיום, בימי הרמטכ"ל גנץ. "אני מאחל להם שהפרשה תסתיים מהר, ואין לי ספק שצריך ללמוד ולהבין מה היה שם - אם הפרשה תישאר בלתי מפוענחת - היא תמשיך להעביר תחושה של דבר שלא מוצה", סיכם.

פרשת הרפז נחשפה בשנת 2010 בעקבות פרסום מסמך שיוחס תחילה לאלוף יואב גלנט, בו מצוינות הנחיות להכפשת מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל, תוך תיאור אסטרטגיה לשיפור תדמיתו של גלנט בציבור. בעקבות חקירת המשטרה התברר כי המסמך זויף לכאורה על-ידי סגן אלוף בועז הרפז.