מורד בסוריה מכריז: ישראל היא בעלת ברית טבעית שלנו

ד"ר כמאל לאבוואני, רופא שהיה כלוא במשך 11 שנה בבתי כלא של המשטר הסורי בגלל פעילותו נגד המשטר: "פעם האשמנו את ישראל בכל דבר, אך ישראל שוב אינה האויב שלנו"

ד"ר כמאל לאבוואני, רופא סורי, שנעשה פעיל בתנועת ההתנגדות למשטר בשאר אסד והתייסר במשך 11 שנה בבתי-כלא של המשטר, עד ששוחרר ב-2011, קורא למורדים בסוריה להיעזר בישראל במאמציהם להפיל את אסד ומכריז שישראל היא "בעלת ברית טבעית שלנו".

במאמר לאתר החדשות האמריקאי "דיילי ביסט", שפורסם היום (ו'), כותב לאבוואני: "פעם, הואשמה ישראל בכל דבר. אך ישראל שוב אינה האויב. אנו רואים כיצד פתחה ישראל את שעריה לפני הפצועים שלנו. אנו רואים איזה טיפול מקבלים הילדים שלנו בבתי-הכלא של אסד ואיזה טיפול הם מקבלים בבתי-החולים בישראל. ישראל נתנה לנו מזון בעוד שמשטר אסד, שנתמך ע"י איראן, הרעיב את עמו שלו".

"אני נפגש מדי יום עם חולקים על המשטר ועם מפקדי צבא (של המורדים, ר.ד.) ואני רואה כיצד, לאחר שטיפת מוח שנמשכה עשרות שנים, הדברים מתחילים להשתנות", הוא כותב.

אין זו הפעם הראשונה שהרופא הסורי קורא למורדים להיעזר בישראל. הוא רואיין לפני כחודש באתר "וואלה" ואמר דברים דומים, אך הפעם הוא החליט לפנות לאתר אמריקאי בעל תהודה גלובלית במאמץ לעשות נפשות למאבקו.

"יהיה זה נאיבי להאמין שדיפלומטיה תוכל לבלום משטר שמבתר ילדים בדם קר ומפעיל נשק כימי נגד אזרחים חפים מפשע", כותב לאבוואני. "בראש ובראשונה, אנו חייבים להבין שאסד לא יעזוב אם הוא לא יידחף החוצה. ישראל, שחשה את תוצאות התנהלותו הבלתי אחראית של אסד, בעקבות תמיכתו בארגוני טרור כמו חמאס או חיזבאללה, תהיה בעלת ברית טבעית".

הוא מוסיף: "באחרונה העליתי רעיון שנוי במחלוקת: בואו נבקש מישראל שתסייע לתנועת התנגדות להיפטר מהעריץ האכזר ביותר שחי כיום. אני אומר שזה האתגר המשותף (שלנו ושל ישראל, ר.ד.), וזה אתגר שחשוב הרבה יותר מרמת-הגולן. בעתיד הרמה יכולה להישאר גן עדן של שלום לכולם. אני מאמין שישראל מסוגלת להיות שותף, לא אויב. לאחר שנפגשתי עם עשרות מורדים ברוב מחוזות סוריה, אני מאמין שרבים יתמכו בתכנית כזו".

הכותב מודה, שג'יה'דיסטים חדרו לסוריה להילחם באסד בשליחות מדינות זרות שמפעילות אותן, "אך אני יכול לומר לכם שהמתונים, שהחלו את המהפכה, עודם קיימים ועודם נלחמים, אבל הם משוועים לעזרה".

"העם הסורי נאלץ להתקומם מפני שנותרנו לבדינו: ילדינו נרצחים ונשינו נאנסות לנגד עינינו. שום דבר לא יחזיר אלינו את אלה שנחנקו בגזים בגוטה או שהורעבו למוות בחומס. אך למען המחר אנו חייבים להיחלץ מהמבוי הסתום. ועידה בז'נווה לא תוכל לעשות זאת".

"הצורך המיידי ביותר מבחינת ארבעה מיליון הסורים העקורים הוא הקמת אזור מקלט חופשי, שאליו אסד לא יוכל להגיע ושבו יחל תהליך השיקום של סוריה", כותב לאבוואני. "בעלי הברית שלנו בארה"ב, באירופה, במזה"ת, וכן, גם בישראל צריכים לסייע במימוש הרעיון הזה. אנו מתחננים פעם נוספת לעזרה".

"הבה נחבור יחדיו ונשנה את המזה"ת. כן, אנו יכולים, יחדיו, לשים קץ לסיוט ולהתחיל לכונן פרק חדש באזור. אנו חייבים להתחיל לפני שמכונת ההרג תנתץ את התקוות שלנו. אנו חייבים לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי".