אקספון חתמה שת"פ עם מיזם הסיבים האופטיים IBC

ההסכם נועד להסדיר את אופן ההתקשרות בין הצדדים ולא יותר מכך - אין התחייבות של מי מהצדדים לפרוס תשתיות בקצב מסוים או להעביר לקוחות בהיקף מוגדר מראש. מדובר על התנאים הטכניים של אופן החיבור

למרות שהובילה קו תקיף נגד המודל של חברת הסיבים האופטיים IBC, ולמרות שכבר חתמה עם בזק על הסכם לשיתוף פעולה על גבי תשתיותיה, מודיעה היום חברת 018 אקספון, על הסכם שיתוף פעולה עם חברת IBC.

ההסכם, בדומה להסכמים עם ספקיות אינטרנט נוספות, יאפשר ל-018 אקספון לספק שירותים על גבי תשתיות סיבים אופטיים שתפרוס IBC.

018 אקספון בראשות איציק בן-אליעזר, ניהלה מו"מ ארוך מאד על הצטרפות למיזם, ולא סתם היא חתמה רק עכשיו. בן-אליעזר רצה להבטיח שמחירי התשתיות של IBC יימכרו לכל הספקיות במחיר שווה וללא מתן הנחות לגודל לטובת הספקיות הגדולות נטוויז'ן וסמייל.

שתי האחרונות לא חתמו על הסכם עד עכשיו משום שהן מתנגדות למודל של IBC, ולפיו השירותים שהמשתמש בוחר מוצעים דרך אתר אינטרנט ייעודי שהיא מקימה והיא שולטת בו, כך שהלקוח בסוף נותר מחויב לחברת התשתית ולספקית באותה מידה. הדבר הזה, בתוספת העובדה שאין הנחות לגודל, הן לצנינים בעיני נטוויז'ן וסמייל.

נדגיש, כי להסכם אין הרבה חשיבות משום שהוא נועד להסדיר את אופן ההתקשרות בין הצדדים ולא יותר מכך. כלומר אין התחייבות של מי מהצדדים לפרוס תשתיות בקצב מסוים או להעביר לקוחות בהיקף מוגדר מראש. מדובר על התנאים הטכניים של אופן החיבור וכיצד עובד המודל מבחינה משפטית. שני הצדדים בירכו על שיתוף הפעולה.