הפרידה מגוגל: הכנסות בבילון נחתכו, הרוויחה 16.7 מ' ש'

הכנסות בבילון ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו ב-46.8 מיליון שקל לעומת 177.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ עיקר ההכנסות - מיאהו

בבילון מסכמת היום (ב') את הרבעון הראשון של השנה, בצל הפרידה מגוגל, עם הכנסות של 46.8 מיליון שקל לעומת 177.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013.

בחברה מסבירים כי הקיטון בהכנסות החברה נבע בעיקר כתוצאה מהירידה בהשקעה ברכישת משתמשים חדשים. הורדת ההשקעה צפויה להמשיך ולגרום לירידה משמעותית בהכנסות החברה וברווחיה ברבעונים הקרובים. עיקר הכנסות החברה בתקופת הדוח נבעו משיתוף הפעולה עם יאהו (63%).

מאידך, ההכנסות הושפעו לטובה כתוצאה מגידול בפעילות החברה ממתן שירותי הפצה של תוכנות ומוצרים בתקופת הדוח.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-16.7 מיליון שקל לעומת 40.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

יתרת המזומנים של החברה נכון לסוף הרבעון עמדה על 186 מיליון שקל לעומת 158.7 מיליון שקל בסוף 2013. ההון העצמי הסתכם ב-210.9 מיליון שקל.

יו"ר החברה ובעל השליטה בה נעם לניר מסר כי "הנהלת החברה בראשותה של שנית פאר-צפוני ממשיכה ללמוד את השינויים שחלו בתעשייה ואת ההשלכות מבחינת ביצוע התאמות בתחומי הפעילות ובארגון עצמו. אנו ממשיכים לבחון שיתופי פעולה חדשים, אני מאמין כי עלינו לפעול להשבחת הטכנולוגיה והידע הקיימים בחברה ובנוסף להשקיע ברכישת טכנולוגיות ופעילויות חיצוניות. בחודשים האחרונים קיבלנו פניות מחברות מובילות בתעשיית הפרסום הדיגיטלי, החיפוש והמוניטיזציה באינטרנט, לצד פניות מחברות סטארט אפ חדשניות בתחום, בהצעות למיזוגים ולהשקעות מצידנו. לנוכח זאת, שנית ואני בוחנים את האפשרויות השונות העומדות בפנינו".

המנכ"לית שנית פאר-צפוני ציינה כי "בבילון של היום היא לא אותה חברה שנכנסה לטלטלה ברבעון הרביעי של 2013. בחודשים האחרונים התמקדנו בהתאמת גודל החברה לנפח ולאופי המשתנה של הפעילות, הן ברמה הארגונית והן ברמה האסטרטגית-עסקית. יש בידינו קופת מזומנים שמאפשרת לנו לפתח מיזמים מבוססי ידע נוספים לצד הפעילות הקיימת, ולבחון הזדמנויות השקעה בחברות ובטכנולוגיות מעניינות בתחום".