משה פרץ, המואשם בהעלמת מס במיליון שקל, בדרך לגישור

רשות המסים וסנגורו של פרץ הגיעו להסכמה לפיה יפנו לגישור, כדי לנסות לסיים את התיק ללא ניהול הוכחות ■ סנגורו: פרץ לא ידע על העבירות שביצע אמרגנו

כוכב הזמר הים-תיכוני משה פרץ, המואשם בהעלמת מס בהיקף של כמיליון שקל, בדרך לגישור פלילי. המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים וסנגורו של פרץ, עו"ד אפרים דמרי, הגיעו להסכמה לפיה יפנו להליך גישור, על מנת לנסות לסיים את התיק ללא ניהול הוכחות.

בדיון שהתקיים הבוקר (ג') בבית משפט השלום ברמלה, הפנה השופט הישאם אבו שחאדה את התיק לסגנית הנשיאה, השופטת נירה דסקין, על מנת שתקבע מותב שבפניו ייערך הליך גישור. במקרה שהליך הגישור ייכשל, יחל הליך שמיעת הראיות בתיק בינואר 2015.

נזכיר כי במאי אשתקד הגישה המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים כתבי אישום נגד פרץ ואמרגנו לשעבר אמנון זינדני, בגין אי-דיווח על הכנסות מהופעות בשנים 2007-009 בהיקף של כמיליון שקל, הגשת דיווחים כוזבים למע"מ ולמס הכנסה במטרה להתחמק ממס, ניהול ספרים כוזבים ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה.

מכתב האישום עולה כי פרץ וזינדני ניהלו ביחד עסק אמרגנות והפקת אירועים, שבמסגרתו עבד פרץ כשכיר והופיע כזמר באירועים שונים.

על-פי כתב האישום, את העלמות המס לכאורה ביצע פרץ באופן הבא: פרץ נרשם כשכיר בעסק שהקים עם אמרגנו וקיבל את חלקו מהכנסות העסק, בין היתר בתשלומים בהתאם לתלושי שכר שהופקו על שם העסק.

עוד עולה מהאישום כי בגין חלק מההופעות לא הוציאו השניים חשבוניות מס כלל; ובגין חלק אחר הוציאו חשבוניות מס "מונמכות", על סכומים ששיקפו רק חלק מהתמורה שהתקבלה.

בנוסף נטען כי פרץ יחד עם זינדני השמיטו מדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ את ההכנסות שהעלימו, רשמו בכזב את החשבוניות "המונמכות" בספרי הנהלת החשבונות של העסק וכללו את החשבוניות "המונמכות" בדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ.

בכתב התשובה שהגיש לבית המשפט בחודש שעבר כפר פרץ כפירה מלאה בכל האישומים נגדו וטען כי לא ידע על עבירות והעלמות המס שביצע אמרגנו, אמנון זינדני.

עוד טען פרץ, באמצעות עו"ד אפרים דמרי, כי יש לבטל את הודאתו החלקית בעבירות המס במשטרה, כיוון שהיא ניתנה תחת לחץ ובהשפעת האיומים.

"החוקרים שחקרו אותי נכנסו לחדר החקירה כאשר בידם צו מעצר כנגד אמי וצו חיפוש לבית אמי ובני משפחתי הקרובים. הם אמרו לי שאם לא אשתף פעולה באופן מיידי, ניידת תצא לעצור את אמי. איום זה כנגד אמי הביא אותי להודות בכל עבירה שהטיחו בי, אפילו ברצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי", כתב פרץ בתשובה.

מנגד, באוקטובר אשתקד הודה והורשע זינדני, במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתב האישום. להודאתו של האמרגן יש השפעה משמעותית על ההכרעה בעניינו של פרץ עצמו, כיוון שהוא ישמש כעד מטעם התביעה במשפט נגדו.

פרץ מצדו מטיל את כל האחריות על האמרגן, בטענה כי לא ידע ולא יכול היה לדעת על מעשיו של אמרגנו, וכי זה לא היה תפקידו ולא היה בסמכותו לפקח על ההתנהלות הכספית של העסק. זאת, בטענה כיח בתחילת דרכו כזמר הוא היה בסך-הכול שכיר של אמרגנו ו"השקיע את כל מרצו, זמנו ומחשבותיו בצד המקצועי כזמר ויוצר".

עוד טען פרץ בכתב התשובה,כי כתב האישום נגדו הוגש בחוסר תום-לב, כיוון שבמאות מקרים דומים - אם לא באלפי מקרים דומים - נעתרו שלטונות המס להמרת כתב האישום בתשלום כופר מס; ואולם במקרה שלו, חרף העובדה כי פנה טרם הגשת כתב האישום לרשויות המס, במטרה לסיים את ההליך בכופר ולקבל אחריות על המחדלים שאירעו, ואף שינה את שיטת העבודה שלו מול אמרגנו החדש - דחו שלטות המס את הפנייה, "ללא כל סיבה וללא כל נימוק".

הבוקר אמר סנגורו של פרץ בדיון כי יוכיח הוא שהזמר לא יכול היה לדעת על העבירות שביצע אמרגנו. "אני אוכיח לבית המשפט שמי שסגר את העסקאות וגבה את התשלום זה לא מרשי. מרשי הופיע נטו, מי שסיכם הכול היה האמרגן שלו. הנאשם לא ידע כמה האמרגן סגר עם הלקוח... הוא מעולם לא התעסק בזה, עלה לשיר, ירד מהבמה ובסוף החודש קיבל תלוש משכורת".

בנוסף הבהיר הסנגור כי בכוונתו של פרץ לטעון כי יש לזכותו בטענת הגנה מן הצדק. "אנו מבקשים להביא מומחים בתחום (רואי חשבון) שיתנו את שיטת העבודה ופסקי הדין והעסקאות שרשויות המס מגיעים אליהן במקרה שמרשי לא היה 'משה פרץ'. אני אביא עדים מומחים שיסבירו לבית המשפט עניינים טכניים שרק רואה חשבון מומחים ומקצועיים בתחום. אנו טוענים כי יש מקרים חמורים יותר שנסגרו במשרדי המאשימה ללא כתב אישום, כלומר אכיפה בררנית".