קפצו על עגלת הפרסום של פינטרסט: גאפ, נסטלה, קראפט ועוד

12 חברות יריצו בחודשים הקרובים נעיצות ממומנות ברשת החברתית מבוססת התמונות, שלה 40 מיליון גולשים בארה"ב

עכשיו זה רשמי: פינטרסט השיקה פרסומות ראשונות לתוך הרשת החברתית מבוססת התמונות הפופולרית שהיא מפעילה. הצעד המסחרי-עסקי שנקטה כעת כבר היה באוויר במשך זמן רב, כשבמארס האחרון דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי בכוונתה להיכנס לתחום ולהתחיל לייצר מוניטיזציה מהטראפיק שהיא מייצרת בשבועות הקרובים.

פינטרסט, שגייסה עד היום 564 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2010, הודיעה כבר בספטמבר אשתקד כי היא מתכננת להיכנס לתחום הפרסומות, כשהרעיון הוא לשלב נעיצות ממומנות (Promoted Pins), בדומה לפוסטים מקודמים בפייסבוק או ציוצים מקודמים בטוויטר.

אל ההשקה החגיגית מצטרפים 12 מפרסמים, שיריצו קמפיינים בחודשים הקרובים. בין השמות שיובילו את הפיילוט עם פינטרסט אפשר למצוא את החברות נסטלה, גאפ, Kraft, General Mills, ABC Family ואתר התיירות המוביל Expedia.

"קהל היעד שלנו הוא נשים בגילאי 25-54 ופינטרסט היא התאמה מושלמת לכך", הסבירה דיני אלסנר, סמנכ"לית השיווק של ענקית המזון Kraft, לאתר חדשות הפרסום AdAge. החברה צפויה להריץ קמפיין של נעיצות ממומנות - בעיקר מתכונים, כשאלסנר ציינה כי פינטרסט כבר היום משתמש כמקום אפקטיבי עבור Kraft כדי להתחבר לקהל הרלוונטי שלו".

באתר AdAge מדווחים כי כדי לקדם את פעילות הפרסום, מנכ"ל פינטרסט בן סילברמן צפוי ללכת בעקבות גוגל, פייסבוק וטוויטר ולהפגין נוכחות מוגברות בחודש הבא בפסטיבל אריה הזהב בקאן, צרפת.

מנהלת חטיבת שיתופי-הפעולה בפינטרסנט, ג'ואן ברדפורד, הסבירה כי החברה עובדת מקרוב עם המותגים כדי לעזור להם להבין מה סוג הקריאיטיב שעובד בצורה הטובה ביותר עם המשתמשים.

על-פי נתוני החברה, 75% מהשימוש ברשת החברתית מגיע מאפליקציות המובייל שלה. לפי חברת המחקר eMarketer, מספר המשתמשים החודשי בארה"ב עומד על כ-40 מיליון גולשים, כש-85% מהם הן נשים.