השיחה: עושים כבוד לגיל שויד

אוניברסיטת ת"א מחלקת תוארי כבוד לאנשי עסקים ■ ליאוניד נבזלין משיק את המגזין החדש שלו ■ ויאיר מלכה מנסה להוכיח שבריא יכול להיות גם טעים

אוניברסיטת תל-אביב עושה כבוד

ברזילאי, סיני וישראלי מגיעים לאוניברסיטת תל-אביב. זו לא תחילתה של בדיחה, אלא אירוע שהתקיים ביום חמישי באוניברסיטה. פרופ' פרננדו אנריקה קרדוסו, נשיא ברזיל לשעבר; רוני צ'אן, איש העסקים והפילנתרופ; וגיל שויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט; קיבלו תוארי דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה, בפתיחת מושב חבר הנאמנים הבינלאומי.

פרופ' קרדוסו קיבל את התואר עבור הישגיו כאיש אקדמיה ומנהיג לאומי, וכן על מחויבותו להגנה על ערכים דמוקרטיים, על זכויות אזרח ועל צמצום פערים חברתיים-כלכליים בברזיל. תואר זה הצטרף ל-20 תוארי דוקטור כבוד שקיבל מ-20 מוסדות ברחבי העולם.

צ'אן הוא יו"ר קבוצת Hang Lung Properties, שבבעלותה השקעות בשווי יותר מ-11 מיליארד דולר בבניית מתחמי מסחר בסין; שויד הישראלי קיבל את התואר בין היתר בזכות פעילותו בעמותת "יכולות" מיסודה של קרן רש"י, הפועלת להפחתת אחוזי הנשירה בבתי-ספר תיכוניים.

למחרת, באותו המקום, התקיים האירוע המסורתי השנתי של הענקת פרס הכלכלה ע"ש רמינסיאנו.

השנה זכו בפרס ארבעת המייסדים של אפליקציית Waze: אורי לוין, אהוד שבתאי, אמיר שנער ונעם ברדין.

האירוע התקיים במעמד פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים; פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; ואמנון דיק, נשיא אגודת הידידים של האוניברסיטה.

ברדין דיבר בשם המייסדים וסיפר מדוע החליטו לקרוא לחברה בשם Waze: "רצינו לקרוא לחברה Way, אבל דרשו המון כסף תמורת הדומיין, אז נשארנו עם Waze".

הארבעה (ששניים מהם למדו באוניברסיטת תל-אביב), החליטו לתרום את הפרס בשווי 10,000 דולר ל-Startau - מרכז היזמות של האוניברסיטה.

גיל שוויד יוסף קלפטר ויעקב פרנקל / צילום: יח
 גיל שוויד יוסף קלפטר ויעקב פרנקל / צילום: יח

נבזלין ליברלי

על אף השמועות על מותם של עיתוני הפרינט, המגזין המדובר החדש "ליברל" הושק בצהרי יום שישי האחרון בהרצליה, בביתו של ליאוניד נבזלין - היזם שמאחורי המגזין ומבעלי המניות של עיתון "הארץ".

נבזלין נשא דברים באירוע, ואמר כי הוא רואה את מגזין "ליברל" כמייצג ערכים חשובים עבור החברה הישראלית: דמוקרטיה, זכויות אדם, שלטון החוק וכמובן חופש העיתונות. "ניסיון חיי העניק לי הבנה עמוקה ביחס למשמעות האמיתית של חירות ועצמאות המדיה", אמר.

את המגזין עורך רותם דנון, העורך לשעבר של "תוכנית חיסכון" בערוץ 2 וכן של מגזין פירמה של "גלובס".

תמהיל האורחים הורכב מבכירים בעולם התקשורת ובעולם העסקים: אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2; אמיר גילת, יו"ר רשות השידור; סמי פרץ ואיתן אבריאל, מבכירי דה מרקר; אלדד יניב; אלוף בן; עו"ד אלי זוהר; קלוד ברייטמן, אלמנתו של רו"ח יגאל ברייטמן; אתי וגד פרופר; דן מרידור; יהונתן קולבר; יעקב ברדוגו; נירה ואוריאל רייכמן; יורם ושלווה הסל; עמוס שפירא ואחרים.

Mobli משיקים

Mobli, חברת ההיי-טק הישראלית, השיקה ביום שישי האחרון את גרסת Mobli 4.0 של האפליקציה שלה, שמאפשרת למיליוני משתמשים ברחבי העולם לשתף מדיה ויזואלית. החברה השיקה הפעם את יכולות השידור הישיר של האפליקציה, כלומר, וידיאו בזמן אמת (live broadcasting).

למסיבת העיתונאים החגיגית והראשונה של החברה הגיעו המיליארדר קינס ראקישב, יו"ר Mobli; דין מוחמד, שהצטרף לאחרונה לדירקטוריון החברה ואחד המשקיעים הגדולים בה לצידו של קרלוס סלים.

אגב, הפוסטים של משתמשי האפליקציה יוקרנו על מסך ענק בטיימס סקוואר בניו-יורק בשבוע הבא.

דין מוחמד ומשה חוגג / צילום: סיון פרג'
 דין מוחמד ומשה חוגג / צילום: סיון פרג'

בריאים בחיפה

איש העסקים יאיר מלכה, מבעלי רשת קפה גרג, לקח על עצמו משימה לא פשוטה - להוכיח שבריא יכול להיות גם טעים. ביום חמישי האחרון הוא פתח בגרנד קניון חיפה את סניף הדגל של "ביגה", רשת בתי קפה בוטיק עם אוריינטציה בריאותית.

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, נתקף פרץ אנרגיה מכל הבריאות הזו, השתלט על עמדת הבריסטה והכין קפה לאורחים.

בין האורחים: יונה יהב, ראש עיריית חיפה; גלעד אלמוג וניר אדרי - שותפיו של מלכה; דודו שגיא, מנכ"ל הקריון, ואחרים.

משה רוזנבלום מנכ
 משה רוזנבלום מנכ

לחקור את תל-אביב דרך המקרר

בעלי הפיצוציות והמכולות בטיילת תל-אביב זכו בשבוע שעבר לביקור מפתיע: ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל, וקווין הבלוק, נשיא קטגוריות הגלידה והתה העולמיות של יוניליוור, הגיחו לביקור בנקודות מכירה שונות בעיר לקראת עונת הקיץ.

השניים לא הסתפקו בכך, ואף ירדו אל חוף הים לבצע מחקר בשטח. בין היתר הם דיברו עם המתרחצים, ובדקו אילו גלידות הם הכי אוהבים. במהלך הסיור נאכלו לא פחות מ-50 שלגונים.

ענת גבריאל וקווין הבלוק צילום אנצ'ו גוש-ג'יני
 ענת גבריאל וקווין הבלוק צילום אנצ'ו גוש-ג'יני

רצים בלי הפסקה

נדמה כי בכירי המשק רק מחפשים סיבה לרוץ - מרוץ השליחים "הר לעמק" השישי במספר נערך בסוף השבוע האחרון בצפון הארץ. במרוץ המאתגר, שארך כ-24 שעות, השתתפו כ-7,000 רצים שגמאו 215 ק"מ מאתגרים במסלול שהחל בתל-חי שבגליל העליון, עבר בעמק החולה, בקעת בית נטופה, הרי מנשה והכנרת, והסתיים ביישוב תמרת שבעמק יזרעאל.

בין המשתתפים הבולטים: ביני זומר, דירקטור לענייני חוץ ושותפויות בנובל אנרג'י, וניב סרנה, מנהל פיתוח עסקי בחברה, שגם העניקה חסות לאירוע; יופ ואן ברדן, מנכ"ל CSR העולמית, ומארק רדפורד, סמנכ"ל טכנולוגיות מתקדמות בחברה, שהגיעו לארץ במיוחד על מנת להצטרף ל-33 עובדי החברה ולזאב ריץ', מנכ"ל CSR ישראל. עוד השתתפו 20 איש מפירמת עורכי-הדין ש. הורביץ, שלוקחים חלק במרוץ כבר שש שנים, ובהם אודי ארצי; בני שפר; רן פוגל ואחרים.

ניב סרנה וביני זומר
 ניב סרנה וביני זומר