הסרפס פרו 3 החדש של מיקרוסופט: מסך ענק ורמקולים חזקים

מיקרוסופט השיקה היום את הטאבלט החדש שלה - Surface Pro 3 ■ הסרפס מגיע עם מסך בגודל 12 אינץ' ורזולוציה גבוהה במיוחד - 2,160 על 1,440 פיקסלים ■ המכירה המוקדמת תחל מחר בארה"ב במחיר של 800 דולר

הטאבלטים של מיקרוסופט מסדרת ה-Surface עדיין לא החלו להימכר בישראל, למרות שענקית החומרה והתוכנה מרדמונד, הכריזה היום (ג') בניו יורק על הדור השלישי בסדרה - סרפס פרו 3.

מיקרוסופט רואה בתחום החומרה כאסטרטגיה חשובה מבחינתה, אבל מנסה גם להרגיע את השותפות שלה המייצרות את הלפטופים והטאבלטים בתחום. מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה דאג להסביר מראש ש"אנחנו לא בונים חומרה לשם בניית חומרה, אלא בשביל מוצר שמביא חוויה של כל השירותים שלנו. למשל, הרכישה של נוקיה מאפשרת לנו לעשות את זה. אנחנו לא מתחרים בשותפים שלנו שמייצרים מוצרי חומרה".

מה שמייחד את הסרפס פרו 3 הוא מסך 12 אינץ', במקום 10.6 אינץ' בסרפס 2. הרזולוציה גבוהה במיוחד - 2,160 על 1,440 פיקסלים ואמורה לתת איכות תמונה מצוינת. "הסיבה שהגדלנו את המסך הוא בשביל לאפשר לאנשים להיות פרודקטיביים יותר", אומר פאנוס פאניי, סגן נשיא במיקרוסופט סרפס.

הסרפס פרו 3 מגיע כאמור עם מסך ענק, אך מצליח לשמור על מראה דק - רק 9.1 מ"מ. המשקל עומד על 800 גרם (ללא מקלדת). הרמקולים חזקים ב-45% יותר מהדגם הקודם, כניסת USB מהתקן המהיר 3.0 והמעבד מגיע בגרסאות i3, i5 או i7 של אינטל עם עד 8 ג'יגה זיכרון.

בנוסף, מיקרוסופט הפכה את המקלדת לדקה יותר ושיפרה את הרגישות של משטח העכבר, כולל הגדלת גודל המשטח. החברה גם ערכה שיפורים בזווית הרגלית האחורית של המסך, כך שניתן לעבוד איתו בקלות רבה יותר על הברכיים, כולל שיפורים ביציבות של המוצר.

מיקרוסופט משווקת עט מגע עם הסרפס פרו 3. העט משמשת לכתיבה בכתב יד, כאשר בחברה מציינים שהיא מרגישה כמו עט רגילה. אחד הדברים המיוחדים בעט ובטאבלט, היא האפשרות להקפיץ את אפליקציית הפתקים One Note בלחיצה בודדת על העט, גם שהסרפס סגור. מה שמאפשר לכתוב מסמכים שונים במהירות או לצלם תמונה מתוך עיתון ולשמור אותה לעיון מאוחר יותר.

מיקרוסופט מנסה להסביר בכל מסיבת העיתונאים, שהטאבלט שלה הוא מוצר שיכול להחליף גם את הלפטופ, כך שהוא פותר מאנשים לרכוש שני מוצרים נפרדים. "96% מהאנשים שמחזיקים אייפד גם משתמשים בלפטופ. הטאבלטים מיועדים לצפייה או קריאה של תוכן, הלפטופים תוכננו בשביל ליצור תוכן", אומר פאניי. "אנשים באים לקנות טאבלט, אבל הם בעצם צריכים לפטופ. בסוף הם קונים שני מוצרים. יש ללקוחות דילמה איזה מוצר לקנות, הם מוציאים אלף דולר והם רוצים שהמכשיר שהם קנו יעשה הכל ולא יהיה מיועד רק לצריכת תוכן או לעבודה. היום אנחנו פותרים את הדילמה הזו ללקוח עם הסרפס פרו 3. מדובר בטאבלט שכן יכול להחליף את הלפטופ".

המכירה המוקדמת של הסרפס פרו 3 תחל בארה"ב כבר מחר, החל מ-800 דולר. מיקרוסופט גם הודיעה שהמוצר יגיע החל מסוף אוגוסט ל-26 מדינות נוספות, כמו צרפת, איטליה, סין, תיאלנד ואנגליה. כרגע אין פרסום על השקת המוצר בישראל.