אש על הפנים: השבוע החולף היה שבוע הזיהום הישראלי

ל"ג בעומר הפך לסוג של חנוכה - המדורות בערו 8 ימים ■ תוסיפו לזה את חגיגות הניצחון של מכבי ת"א - ותקבלו את אחד השבועות המזהמים ביותר בשנה האחרונה

למרות העלייה במודעות לאיכות הסביבה, אחרי יוזמות של מחזור, חיסכון במים ובאנרגיה וצמצום זיהום האוויר, בשנים האחרונות הפך ל"ג בעומר לסוג של "חנוכה": במקום יום אחד מרוכז של פיח, צמחה החגיגה לשמונה ימים שבהם המדורות לא מפסיקות לבעור. למה? כי עכשיו כל שכבת גיל צריכה לחגוג בזמנים נפרדים: פעם ילדי הפעוטון, פעם ילדי הגן, פעם ילדי בית הספר היסודי, פעם התיכוניסטים.

הוסיפו לזה את הסמיכות ליום העצמאות עטור הפסולת והמנגלים; את החלטת הרבנות להעביר את ל"ג בעומר ממוצ"ש ליום ראשון (מה שגרם בסופו של דבר לכך שהמדורות בערו בשני הימים), וגם את חגיגות הניצחון של מכבי תל אביב שהוציאו המונים לרחובות - ותקבלו את אחד השבועות המזוהמים בשנה האחרונה.

הנה זה במספרים: תחנות הניטור לאיכות האוויר של המשרד להגנת הסביבה רשמו - רק ב-18 וב-19 במאי לבדם - עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה. עוד מוסרים מהמשרד כי חלה עלייה בשכיחות הפונים לחדר מיון, בסמיכות להחמרה הזמנית באיכות האוויר. מעניין מה בר כוכבא היה אומר על זה.