השיחה: אהוד אולמרט במוזיאון ת"א

רה"מ לשעבר והמורשע הטרי מבקר בתערוכת אמנות עכשווית ■ מנכ"ל ה.שטרן ישראל קורט עורך אירוע התרמה לארגון וריאטי ■ השמלצרים חונכים אולם תצוגה חדש לאופל ■ ומנכ"ל אל-על דוד מימון מקשט את המטוס של האפיפיור

אולמרט מחויך

ראש הממשלה לשעבר והמורשע הטרי, אהוד אולמרט, הפתיע כשהגיע מחויך לאירוע הענקת פרס "אנדי לאמנויות עכשוויות" לאמן עתי חן, שתערוכת יחיד שלו במוזיאון תל-אביב נפתחה ביום שישי האחרון.

צ'ארלס ברונפמן מעניק זו השנה השישית ברציפות את הפרס לאמן המצטיין, שכולל צ'ק של 50 אלף שקל, תערוכה במוזיאון תל-אביב לאמנות ורכישה של שתיים מיצירות האמן לטובת המוזיאון בתל-אביב ומוזיאון ישראל בירושלים.

מלבד אולמרט וברונפמן נכחו גם אהרון לבנת, בן למשפחת לבנת, לשעבר בעלת גרעין השליטה באי.די.בי; צלי רשף, מנכ"ל חברת ההשקעות ארלדן; עוזי צוקר, שותפו של איש העסקים אליעזר פישמן ודירקטור בחברות של משפחת אריסון; מיכאל מלכיאור הרב וחבר הכנסת; ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך לשעבר; ג'נט אביעד, מנכ"לית קרן קרב ואחרים.

אהוד אולמרט צ`ארלס ברונפמן שמשון שושני/ צלם:סיגל בוחבוט
 אהוד אולמרט צ`ארלס ברונפמן שמשון שושני/ צלם:סיגל בוחבוט

בעלי המניות אומרים לא לאילן בן-דב

חברת סקיילקס, שבאמצעותה החזיק איש העסקים אילן בן-דב את השליטה בחברת הסלולר פרטנר, חוותה בשנתיים האחרונות קשיים רבים.

המינוף הגבוה שנלקח לצורך הרכישה וההרעה במצבה העסקי של פרטנר בעקבות כניסת מתחרי לשוק, הובילו לכך שסקיילקס רשמה בשנים 2012-2013 הפסד אדיר של קרוב למיליארד שקל, נאלצה למכור את מניות השליטה בפרטנר לחיים סבן ולהגיע להסדר חוב עם נושיה. במקביל, צנחה מנייתה בכ-70% בתקופה זו.

למרות כל אלה, בן-דב ביקש מבעלי המניות של סקיילקס לאשר ליהל שחר, מנכ"ל החברה שמלווה אותו כבר תקופה ארוכה, בונוס של 747 אלף שקל בגין התמודדותו עם אתגרי החברה ויכולות הניהול שהפגין.

בשבוע שעבר, נוכח הביצועים החלשים, בעלי המניות סירבו לבקשה וטרפדו את הבונוס של שחר.

אילן בן דב/ צלם:תמר מצפי
 אילן בן דב/ צלם:תמר מצפי

חוגלה קימברלי יוצאת מחיתוליה

בכירי קימברלי קלארק העולמית, יו"ר נייר חדרה יוחנן לוקר, ומנכ"ל החברה בישראל עופר בלוך, הגיעו לטקס הנחת אבן-הפינה של המפעל החדש של יצרנית החיתולים, מוצרי ההיגיינה והנייר חוגלה קימברלי. בבניית המפעל הושקעו כ-100 מיליון שקל, והוא ממוקם באזור התעשייה בעפולה.

לדברי מנכ"ל חוגלה קימברלי, יובל דגים, המפעל החדש, שבו הושקעו כ-100 מיליון דולר, צפוי להיפתח ב-2015, ויעמיד לחוגלה קימברלי יכולות ייצור מתקדמות בשוק החיתולים.

"באמצעות מכונת הייצור החדשה נוכל לאמץ את החדשנות של קימברלי קלארק ולהעמיד כאן כושר ייצור של הדגמים המתקדמים ביותר של חיתולי האגיס לפחות בטווח של 20 השנים הקרובות", אמר דגים.

גוסטבו קלבו פז יובל דגים טוני פלמר ועופר בלוך/ צלם:אביב חופי
 גוסטבו קלבו פז יובל דגים טוני פלמר ועופר בלוך/ צלם:אביב חופי

ה.שטרן תורם

במחווה לארגון וריאטי, ה.שטרן קיימה אירוע התרמה בשיתופו. כל ההכנסות שיתקבלו ממכירה עתידית של 16 מרישומיו של הארכיטקט המנוח אוסקר נימאייר יועברו לוריאטי לטובת סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים.

בין הנוכחים: ישראל קורט, מנכ"ל ה.שטרן; ריקי אריאל, מנכ"לית וראייטי ישראל; עדנה רומנו, אשתו של חיים רומנו; הילה כספית, אשתו של העיתונאי בן כספית; ואושיות אופנה כמו רווית אסף, לאה שנירר ודפנה לוסטיג.

ריקי אריאל וישראל קורט / צלם:רפי דלויה
 ריקי אריאל וישראל קורט / צלם:רפי דלויה

אבירי האופל

השמלצרים, יבואני הרכב, חנכו בשבוע שעבר את אולם אופל החדש בהרצליה פיתוח. באו לברך: פיטר קוספרט, סגן נשיא שיווק ומכירות וחבר הנהלה ביצרנית הרכב אופל; מתיאס סידל, סמנכ"ל המכירות של אירופה; אנדראה פסטרנק, שגרירת רומניה בישראל; רוני מאנה; עמי וגילה לפידות; חיים רמון; שלווה ויורם הסל; המכביסט מיקי ברקוביץ'; חבר הכנסת לשעבר רפי אלול; ואחרים.

מתיאס סיצל פיטר קוספרט שלמה שמלצר אסי שמלצר צלם: אסף לב
 מתיאס סיצל פיטר קוספרט שלמה שמלצר אסי שמלצר צלם: אסף לב

אאודי משיקה

השקה ממונעת אירעה בשבוע שעבר במגדל צ'מפיון מוטורס בתל-אביב: חטיבת אאודי ישראל השיקה את ספינת הדגל של היצרן, מכונית ה-A8 החדשה שמחירה מתחיל ב-724 אלף שקל.

בין הנוכחים, שנשנשו ממטעמיהם של השפים מאיר אדוני ואריק ואן לו ההולנדי בעל שני כוכבי מישלן: ניב אורון, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס הנכנס; אלפרד אקירוב; ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל; ישראל אולניק, מנכ"ל חברת שילוב מילוורד בראון; מאיר יעקובסון, דירקטור בחברת מדיסון; יורם טורבוביץ' ואחרים.

אלפרד אקירוב / צלם: רונן טולברג
 אלפרד אקירוב / צלם: רונן טולברג

האפיפיור בארץ הקודש

חברת אל-על - שנבחרה להטיס בחזרה לרומא את האפיפיור פרנציסקוס ופמלייתו, שנחתו היום (א') בארץ הקודש - עיטרה את מטוס הבואינג 777 בלוגו הוותיקן.

מנכ"ל אל-על הנכנס, דוד מימון, ושגריר הוותיקן בישראל, הארכיבישוף ג'וזפה לצרוטו, חשפו יחדיו את המטוס המקושט טרם הגעת האפיפיור לארץ.

ג'וזפה לצורטו ודוד מימון/ צלם:סיון פרג'
 ג'וזפה לצורטו ודוד מימון/ צלם:סיון פרג'