גם אלון גז ממחזרת: גייסה 225 מיליון דולר ממוסדיים

זאת, לצורך מימון חלקה בפיתוח תגלית הגז "תמר"

מספר שבועות לאחר ששותפויות החיפושים של קבוצת דלק ביצעו מיחזור חוב ענק בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, שנלקח לצורך מימון חלקם בפיתוח תגלית הגז "תמר", גם השותפה הקטנה בפרויקט, אלון גז, השלימה מהלך דומה.

אלון גז , בשליטת קבוצת אלון של דודי ויסמן ושרגא בירן, מחזיקה ב-4% מהזכויות ב"תמר". באמצעות דור-גז שבשליטתה נלקחה באפריל 2012 הלוואה מהבנקים ברקליס ו-HSBC בהיקף של 102 מיליון דולר, וכעת לוקחת דור-גז הלוואה חדשה, שכספיה ישמשו בין היתר לפירעון ההלוואה הקודמת.

באמצעות ברקליס, שארגן את קונסורציום המלווים, תלווה אלון גז 225 מיליון דולר ממוסדיים ישראלים, שהגדול בהם הוא קרנות הפנסיה הוותיקות (עמיתים) ולצדו הראל, פסגות, מנורה-מבטחים וקופות הגמל של המורים והגננות.

ההלוואה תחולק לשתי סדרות שוות של 112.5 מיליון דולר כל אחת. הראשונה תיפרע באופן רבעוני מהשנה ועד סוף 2020, וקרן הסדרה השנייה תיפרע אף היא באופן רבעוני, החל מ-2021 ועד 2021. הריבית על ההלוואה תהיה ריבית ליבור פלוס 4%. הנאמן להלוואה יהיה בנק מזרחי טפחות, ובעסקה ייצגו אותו ואת הגופים המוסדיים עוה"ד שירי שחם, סיימון וינטרוב ונועם מאיר. את דור-גז ייצגו עוה"ד אורי רוזנברג ודן הכהן. פרט מעניין בעסקה, הוא שלמרות שהמלווים והלווים הם ישראלים, העסקה תהיה כפופה לדין האנגלי, היות שברקליס הוא זה שארגן אותה.