השיחה: נשיא בואינג בביקור חטוף בישראל

מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן, זאב שטיין, מקבל מתנת חג נאה ■ שרת התרבות לימור לבנת מפרגנת לסי היימן ■ ושמואל פלאטו שרון טועם מותג פסטה חדש

הביקור החטוף של היל

נשיא בואינג אינטרנשיונל, שאפ היל, הגיע ביום חמישי האחרון לביקור חטוף בישראל, וכל ראשי התעשיות הביטחוניות והתעופה האזרחית, בעבר ובהווה, התייצבו.

במפגש אמר היל, כי בואינג רואה בישראל שותפה אסטרטגית ארוכת-טווח בתחום הביטחוני ובתחום האזרחי. עוד אמר, כי שיתוף הפעולה התעשייתי מוצא את ביטויו בכך שהתעשיות הביטחוניות הישראליות משתלבות בפרויקטים גדולים של בואינג בכל העולם. הוא גם ציין, שבואינג רואה חשיבות בכך שחברת התעופה אל-על הצטיידה באחרונה בצי חדש של תשעה מטוסי בואינג 737-900.

נכחו: דוד עברי, נשיא בואינג ישראל; עמיקם כהן, יו"ר מועצת המנהלים של אל-על; וסגניתו, תמי מוזס; מנכ"ל החברה הנכנס, דוד מימון, וזה שיצא, אליעזר שקדי; אבי נקש, יו"ר ארקיע; ומנכ"ל החברה, גד טפר, שהודיע השבוע שהוא מתפטר מהתפקיד - ככל הנראה על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם נקש.

היו גם: מנכ"ל רשות התעופה האזרחית היוצא, גיורא רום, שטרם נמצא לו מחליף; צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים; רפי מאור, יו"ר התעשייה האווירית, ויוסי וייס, המנכ"ל; משה קרת, המנכ"ל הקודם של התעשייה האווירית; איציק גת, יו"ר רפאל; וידידיה יערי המנכ"ל; אורי אדם, יו"ר התעשייה הצבאית ואבי פלדר המנכ"ל; הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר, האלוף במיל. דני יתום; ויהודית יובל רקנאטי, מנכ"לית נט"ל, שהודתה להיל על תרומת בואינג לפעילות העמותה שבראשה היא עומדת.

הרצל בודינגר, שאפ היל, תמי מוזס ודוד עברי / צילום: ישראל סאן
 הרצל בודינגר, שאפ היל, תמי מוזס ודוד עברי / צילום: ישראל סאן

מתנת חג

לקראת שבועות, בעלי המניות ברבוע כחול נדל"ן סידרו מתנת חג נאה למנכ"ל החברה, זאב שטיין, כשאישרו את שידרוג שכרו החודשי ב-13% ל-102 אלף שקל. בעלי המניות גם אישרו לשטיין מענק של כ-540 אלף שקל בגין התוצאות הכספיות של רבוע נדל"ן ל-2013. בנוסף לשכר החודשי, זכאי שטיין להחזר הוצאות, גילום שווי רכב ועוד כמה הטבות. ברבוע כחול נדל"ן ציינו, כי לא יחול עדכון נוסף בשכרו בשנתיים הקרובות. כ-90% מהמשתתפים באסיפה תמכו בעדכון השכר. ב-2013 עלות העסקת שטיין ברבוע כחול נדל"ן עמדה על 2.4 מיליון שקל - 1.9 מיליון שקל עלות שכר, ויתר הסכום הוא המענק המוזכר, שדרש את קבלת אישור בעלי המניות, שנתקבל כעת.

זאב שטיין / צילום: תמר מצפי
 זאב שטיין / צילום: תמר מצפי

מבזק מוזיקלי

אלינה רובינשטיין, בתו של הפסנתרן המנוח ארתור רובינשטיין, הגיעה לישראל כדי להעניק פרס למנצח בתחרות הבינלאומית לפסנתר על שם אביה, המציינת 40 שנה להיווסדה. רובינשטיין, המתארחת במלון דן תל-אביב, תשהה בארץ במשך 8 ימים.

הזמרת סי היימן, שעורכת בימים אלה סיבוב הופעות, הקדישה את ההופעה השביעית שלה בזאפה בהרצליה לאביה, המלחין וחתן פרס ישראל, נחצ'ה היימן, בן ה-80.

בין הבאים לשמוע את להיטיה גם לימור לבנת, שרת הספורט והתרבות, שפרגנה לה למחרת בעמוד הפייסבוק שלה: "אם התפקיד לא היה מחייב, בטוח שהייתי רוקדת עם חלק מהקהל".

אלינה רובינשטיין / צילום: ישראל הדרי
 אלינה רובינשטיין / צילום: ישראל הדרי

סי היימן ולימור לבנת / צילום: מירי נחמיאס
 סי היימן ולימור לבנת / צילום: מירי נחמיאס

ויוה איטליה 1

בתחילת השבוע הושק חלל תצוגה חדש בנמל תל-אביב של מותג הריהוט האיטלקי BAXTER.

היבואנים, מירי ורן פרסברג, הבעלים של קבוצת GENERAL BLUE יבואנית המותג, הזמינו לכבוד הפתיחה אדריכלים רבים, בהם אורלי שרם שעיצבה את החלל; גל מרום; בוקי צוקר; מיכאל אזולאי; פיצו קדם; ומרק טופילסקי.

מהצד האיטלקי הגיעו שגריר איטליה בישראל, פרנססו מריה טאלו ורעייתו אורנלה; פאולו בסטיטי, הבעלים והמייסד של BAXTER העולמית; המעצבת, פאולה נבונה; וגם איל וולדמן, מבעלי מלאנוקס.

בני הזוג טאלו, נבונה, ובני הזוג פרסברג / צילום: סיון פרג'
 בני הזוג טאלו, נבונה, ובני הזוג פרסברג / צילום: סיון פרג'

ויוה איטליה 2

מותג פסטה חדש נחת בישראל ("גארפולו") וכדי לספר על כך לעולם, היבואנית, חברת "ישרקו" מקבוצת טיב טעם, כינסה אושיות לערב טעימות במסעדה האיטלקית לה רפובליקה די רונימוטי.

טעמו: חגי שלום, מבעלי קבוצת טיב טעם; עדי כהן, מנכ"ל הקבוצה; רמי לוי, מנכ"ל ישרקו; ארז אלוביץ' והבת קארין; שמואל פלאטו שרון והבן עו"ד יואב שרון; יורם ושלווה הסל; יעל רבהון, מנכ"לית חברת התרופות אבוט; אהובה תורג'מן, מבעלי רשת BBB; השף צחי בוקששתר ואחרים.

שמואל פלאטו שרון ויואב שרון / צילום: אלעד וייסמן
 שמואל פלאטו שרון ויואב שרון / צילום: אלעד וייסמן